example1

Sisoft Kiosk Sistemi, bankolardaki görevlilerin yardımlarına ihtiyaç duymaksızın, hastaların istediği poliklinikten ve hekimden sıra numarası almasını ve muayene kaydı yapılmadan önce bağlı oldukları sosyal güvenlik kurumlarından provizyon alınmasını sağlıyor.

Sağlık kuruluşlarına müracaat eden hastaların, hasta kayıt ve kabul işlemlerinin hızla yapılmasını ve sıra beklemeden hizmet almalarını sağlıyor.

Sisoft Kiosk Sistemi sayesinde hastalar, randevu işleÇmlerini gerçekleştirmek için klasik randevu alma biçimini kullanmaya gerek duymadan randevu alabiliyorlar. Sıra numarası alıp, doğrudan muayene olacakları polikliniklere yönelebiliyorlar. Sisoft Kiosk Sistemi, halen 30 hastanede kullanılıyor.

Randevu Sistemleri ile tam entegrasyon sağlıyor

Sisoft Kiosk Sistemi, Sisoft Hasta Takip, Sisoft İnternetten Randevu, Sisoft Telefonla Randevu, Sisoft SMS ile Randevu, Sisoft Wap ile Randevu modülleri ile tam entegrasyon sağlıyor.

Provizyon (Borç sorgulama) işlemleri yapılabiliyor

Sosyal güvenlik kurumlarına bağlı hastaların muayene kaydı yapılmadan önce Ülkemizde uygulanması zorunlu olan provizyon işlemlerini insan emeği kullanılmadan yapılmasını sağlıyor. Sisoft Kiosk Sistemi ile anında (gerçek zamanlı) provizyon alınması ve hızla kayıt yapılması hastanın hekime ulaşma süresini en aza indiriyor.

Provizyon sorgusu yaparak provizyon sonucu olumsuz olan hastalar, muayene için kayıt yaptıramayacaklarını anlamış oluyorlar. Eğer provizyon sonucu olumlu ise provizyon sonucunun müsbet olduğuna dair aldığı barkod etiketi ile doğrudan ilgili hekime ve polikliniğe yönelebiliyorlar.

Sistem, ayrıcalıklı davranışların ve kişisel inisiyatiflerin önüne geçiyor

example1

Primleri ödememiş olan kişilerin, hasta kayıt işlemlerini yapmasını, kişisel inisiyatifler sonucu olabilecek haksız sıra düzenlemelerini ve her türlü hak ihlallerini ortadan kaldırıyor. Provizyon sorgusu yapılması istenen kurum hastalarında sistem, provizyon numarası alamaz ise, hastanın da poliklinik seçmesine izin vermiyor, kuruma başvurulması öneriliyor.

Hasta odaları, yetki dahilinde gerçek zamanlı (online) izlenebiliyor

Hasta odalarında Sisoft Kamera Sistemi varsa yetki dahilinde hastaların internet üzerinden izlemesi mümkün oluyor. Doğum salonu, ameliyathane, özel oda vb. birimlere yerleştirilen özel kameralar ile alınan görüntülerin hasta yakınları tarafından çevrim içi olarak izlenmesi sağlanıyor.

Sağlık kuruluşu tarafından yetkilendirilmiş her kullanıcı, (küvözdeki bebeğini izlemek isteyen baba, yoğun bakım ünitesindeki hastasını merak eden hasta yakını ya da hekim) yalnızca kendisine verilen şifresini girerek, Kiosk Sistemi ile bebeğini ya da hastasını izleyebiliyor.

İnteraktif tanıtım araçları ile modern bir vizyon oluşturuyor

İnteraktif tanıtıcı videolar aracılığı ile hastane ve idari yapısı hakkında bilgi almak, polikliniklerin ve idari birimlerin krokisini göstererek, hastaların aradıkları yerleri daha kısa sürede bulabilmelerini sağlıyor. Yönlendirici krokiler ve animasyonlar özellikle büyük ve karmaşık (kompleks) yapıdaki sağlık kuruluşlarında hastaların zaman kaybetmeden ve hiç kimseye sormadan istedikleri yerlere ulaşmalarını sağlıyor.

Hastane süreçlerine destek oluyor

Hastane yönetiminin (Sistem Yöneticisi olarak tanımlanması koşulu ile) tüm otomasyon sistemine ve işlemlerine ulaşabilmesi (personelinin giriş ve çıkış hareketlerinin kontrol edilmesi, performans değerlendirmelerinin izlenmesi, raporların, stokların, faturaların, istatistiklerin alınması ve izlenmesi vb) sağlanıyor.

Hastaların hastane içinde kalış sürelerini azaltıyor

Hastaların kısa zamanda kayıtlarını tamamlamasına, hastaların hastane içinde daha kısa süre geçirmelerini sağlarken, hizmet sürelerinin daha verimli kullanılmasına yol açarak hizmet kalitesini artırıyor.

Kiosk Sistemi ile sağlık alanıyla ilgili her türlü bilgiye ulaşmak mümkün oluyor

example1

Sağlık kuruluşu ile ilgili olan her türlü bilgiye; hastane idaresinin ve personelinin öz geçmiş, muayenehane adres ve telefonlarına, hastane iç ve dış telefon numaralarına, bulunulan ilin önemli telefon numaralarına, nöbetçi eczanelerin iletişim bilgilerini gösteren krokilere kiosk sistemi ile ulaşılabiliyor.

Sağlık kuruluşlarının isteğine göre, bir web terminali gibi kullanıp hastaların internet aracılığıyla çeşitli sağlık sorunları, hastalıklar ve hastaneler hakkında bilgiye kolayca erişmesi sağlanıyor. Sağlık alanında hizmet veren firmaların reklam animasyonlarını, hastanenin haftalık elektronik gazetesi ya da bülteni, hastane duyuruları ve haberleri yayınlanabiliyor.

Sağlık Kurulu Raporları, ultrason raporları, Laboratuar sonuçlarının vb hazır olup olmadıklarının görebilmek, ameliyata giren hastanın son durumu hakkında bilgi almak, Hasta Şikayet Kutusu olarak kullanmak, kurum personeli ya da hastalar arasında yapılacak anketlerde kullanmak mümkün oluyor.

Hekim Seçme Hakkı sunuyor

example1

Hastalar Kiosk Sistemi’ndeki poliklinik seçim arayüzünde, poliklinik isimleri ile birlikte hekim isimlerini de görebiliyorlar. Birden fazla hekimin hizmet verdiği polikliniklerde hastalar istedikleri hekimi seçebiliyorlar.

İşlem süresindeki uygulanan zaman sınırlayıcı sayesinde sıra beklemeler önleniyor

Hastaların kiosk cihazını kullanırken, işlem sürelerini çok fazla uzatmamaları ve sıradaki hastanın işlem yapmasını geciktirmemeleri için zaman sınırlayıcı uygulanıyor.

İstatistiksel raporlar alınıyor

example1

Kiosk kullanım raporu ile, istenen tarih ve saat aralığındaki hastaların aldıkları/alamadıkları sıra numaraları, kiosktan sıra alıp muayene olanlar/olamayanlar, istenen tarih ve saat aralığına ait işlemler, güvenlik sorusunu doğru yanıtlamayanlar vb servis, hekim, kullanıcı dosya numarası ya da işlem numarasına yönelik sorgulamalar yapılıyor.Kiosk kullanım istatistik raporu ile istatistik aracılığı ile de poliklinikler bazında verilen sıra numaraları ile bu sıra numaralarının kaçının bankolardan, kaçının ise kiosklardan verildiği listeleniyor.

Kiosk ekranındaki hatırlatıcı bilgiler hastaları uyarıyor

Kiosk ekranının ortasında seçilen poliklinik için hatırlatıcı bilgiler yer alıyor. Muayene olunacak polikliniğin fiziksel olarak yerinin tarifinden, muayene sırasında hastanın yanında getirmesi gereken evraka kadar pek çok bilgi hatırlatma amacı ile görüntüleniyor.

Kurum personelinin giriş ve çıkış işlemlerini kontrol etmek için kullanılıyor

Sağlık kuruluşunda çalışan personel, kiosk üzerinde yer alan okuyucuya (RFID, Barkod) kendisine verilen personel kartını (barkodlu pvc kart, manyetik kart, mifare akıllı kart vb) kart okuyucuya okutarak giriş işlemi, kurumdan ayrılırken personel tanıtım kartını okutarak çıkış işlemi yapıyor. Sisoft Kiosk Sistemi, Sisoft Personel ve Özlük Modülü ile entegre çalıştığından çevrim içi (online)kayıtlar gerçekleşiyor.

Bu işlemler sonrasında idari personel (başhekim, müdür) istediklerinde kendi bilgisayarlarından geç gelen/erken çıkan personelin listelerini performans sonuçlarını görerek, personelin performans değerlendirmelerini bu sonuçlara göre yapabiliyorlar.

İşleyiş

Sağlık kuruluşları tarafından verilmiş olan hasta tanıtım kartlarının üzerindeki barkod ya da sağlık karnesine yapıştırılmış barkod okuyucuya okutularak hastanın sisteme tanıtılması gerçekleşiyor. (Barkod uygulamasının etkinliğini yitirmesinden dolayı daha çok TC Kimlik Numarasının girilmesi tercih ediliyor.)

example1

Hastanın yanında barkodunu okutacağı herhangi bir belgesi yok ise, ekranın sağ alt köşesinde yer alan tuş takımını kullanarak (dosya numarasını girerek, sonra giriş tuşuna basarak) giriş işlemini başlatıyor.

Giriş işleminden sonra sistem ilk kontrolünü gerçekleştirip, hastanın kaydının sistemde olup olmadığına bakıyor. Eğer hastanın kaydını bulamaz ise, TC Kimlik Numarası sorgusu yapılıyor ekrana bir uyarı mesajı gönderiyor.

(Hatalı Giriş No! Lütfen Yeniden Giriniz!)

Üst üste üç kez hatalı giriş yapan hastanın dosya numarası bloke edilerek işleme devam etmesi engelleniyor, uyarı mesajı gönderiliyor.

(Kiosk Erişiminiz Bloke Olmuştur! Lütfen Bilgi İşlem Servisine Başvurunuz!)

Giriş işlemi başarı ile gerçekleşmişse onay sayfası açılıyor. Bu yeni ekranda TC Kimlik Numarası, Girilen Dosya No, Hastanın Adı ve Soyadı ve Kurum Adı görüntülenerek işlem onayı isteniyor.

Yukarıda Bilgileri Yazılı Hasta İçin İşlem Yapılacak! Devam Edilsin mi?

example1

HAYIR seçeneğine ile işlem iptal edilerek sistem başa dönüyor. EVET seçeneğinde ise sistem yeni ekran açarak hastayı yönlendiriyor.

Evet seçeneği ile hasta güvenlik kontrolünün yapıldığı ekrana yönlendiriliyor. Bu ekranda güvenlik nedeni ile hastanın özel bilgilerinden birisi soruluyor;

Birisi doğru olmak üzere dört farklı seçenek sunularak doğru seçeneğin işaretlenmesi isteniyor. (Sorulacak özel bilgiler hastanın kartında kayıtlı olmak üzere, Doğum Yeri, Tarihi, AnaBaba Adı vb) güvenlik kontrolünde doğru seçenek seçilmezse sistem ana sayfaya geçerek hastanın ilk girişi yapmasını istiyor. Doğru seçenek seçilmiş ise sistem bir sonraki Poliklinik Seçim Ekranı için hastayı yönlendiriyor.

Hastalar, poliklinikler seçim ekranında muayene olmak istediği polikliniği belirliyor. Seçim ekranında eğer o gün çalışacak olan doktor önceden belirlenmiş ise, parantez içinde doktor ismi de görüntüleniyor.

example1

Seçilecek polikliniklerden kotası dolmuş olanlar, yalnızca bankolardan sıra numarası alabilecek şekilde item seçime izin vermiyor. Bu durumda ekranın sağ düzenleme yapılmış olanlar ya da hizmet vermeyenler listede pasif olarak yer alıyor. Seçilecek poliklinik pasif ise sistem seçime izin vermiyor. Ve ekranın sağ köşesindeki GERİ DÖN tuşuna basılarak işlem sonlandırılarak, ilk giriş ekranına dönülebiliyor.

Hasta aktif olan polikliniklerden birisini seçerse (aynı gün içinde aynı hastaya aynı poliklinikten sıra numarası almasına sistem izin vermiyor) poliklinik bilgi ekranı görüntüleniyor. Bu ekranda hasta adı başlık yapılarak, muayene olmak istediği poliklinik adı, gün içinde kayıt yapan hasta sayısı şu Bu bildirimle hasta, muayene için daha ne kadar bekleyeceğini öğreniyor.

Şu anda Muayene kaydı Yaptırmak İstiyor musunuz?

example1

Eğer hasta, soruya hayır cevabı verirse, işlem sonlandırılıp, ilk giriş ekranına dönülüyor. Evet cevabı verirse kimlik bilgileri alınan hastanın, üyesi bulunduğu sağlık kurumundan uygulanması zorunlu olan provizyon (Borç kontrolü) sorgusu yapılıyor. Eğer hastanın sorgusu olumsuz ise,

"Kurumunuzdan Provizyon Alınamadı !."

Uyarı mesajı verilerek yeniden giriş ekranına dönülüyor. Eğer olumlu ise, hastanın TC Kimlik Numarası ya da Dosya Numarası, Adı ve Soyadı ile Kurum Adı ekranda görüntüleniyor.

"Provizyon İşleminiz Başarıyla Gerçekleşmiştir !."

Bilgi mesajı verilerek onay ekranına yönlendiriliyor. Onay ekranında hastanın TC Kimlik Numarası ya da Dosya Numarası, Adı ve Soyadı ile Kurum Adı ekranda görüntülenerek;

"Yukarıda Bilgileri Yazılı Hasta İçin İşlem Yapılacak. Devam Edilsin mi ?"

sorusu sorularak hastadan onay isteniyor. Hasta HAYIR seçeneğini seçerse giriş ekranına, EVET'i seçerse, son ekrana geçiyor. Son ekranda hastanın bilgileri başlık yapılarak, hastanın hangi poliklinikten hangi numara ile sıra aldığı bildiriliyor.

"Dahiliye Polikliniğine [**********] 55 Numarası ile kaydedildiniz. Lütfen Muayene Etiketi Alınız."

Son aşama olarak hastadan muayene etiketi yazdırılıyor.

Hasta TAMAM butonuna basarak ya da otomatik zamanlama ile işlemi bitiriyor. Onay ile geçerlilik kazanan işlemin bilgileri; sıra numarası termal ya da nokta vuruşlu yazıcıdan barkod etiketi olarak basılıyor.

Kiosk cihazı çevre birimlerle zenginleştiriliyor

example1

Kiosk sistemi, manyetik bilgi giriş üniteleri (RFID, barkod okuyucular) klavye (tuş takımı), Mifare kart okuyuculu kontrol sistemleri gibi çevre birimlerle genişletiliyor. Sisoft Personel ve Özlük Modülü ile entegre bir şekilde çalışan Kiosk Sistemi sayesinde, sağlık bina içindeki girişçıkış kontrol işlemleri, ameliyathane, yemekhane vb güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Güçlü bir bilgisayar sistemi üzerine geliştirilmiş olduğundan, bilgisayar kullanımının kazandırdığı tüm avantaj ve özellikleri bünyesinde barındırıyor.