Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Çözüm Network

            Çözüm Network, Kurum kullanıcılarının kendi aralarında kendi ağ sistemlerini kullanarak haberleşmelerini, Çözüm Personeline mail göndermelerini ve o an aktif olan Çözüm personeli ile İnternet üzerinden haberleşmelerini, o an Çözüm Network sistemine bağlı diğer kurumların kullanıcıları ile İnternet üzerinden haberleşmelerini sağlamak amacı ile oluşturulmuş, genel amaçlı bir haberleşme yazılımıdır. Ayrıca, kullanıcıların programda yapılması istenen değişiklik istekleri Çözüm Veri tabanı sistemine doğrudan ileten ve kullanıcıların birbirlerine mesaj ya da görev vermelerini sağlayan, bunları istenen aralıkla, kullanıcıya gösteren bir yapıda tasarlanmıştır.

 

Çözüm Network Sistemi, başlangıçta genel olarak kurum içi kullanıcıların kendi aralarında kendi ağ sistemlerini kullanarak haberleşmelerini sağlamak üzere geliştirilmiş, İnternet'ten bağımsız tasarlanmış bir yardımcı programdır. Ancak, diğer bileşenler eklenince, Şu anki kullanılan Çözüm Network sisteminin ilk versiyonu ortaya çıktı.

            Çözüm Network Sistemi'nin kurum tarafından kullanılabilmesi için Genel  Tanımlar formundaki İnternet sekmesinde yer alan Çözüm Network ile ilgili tanımların yapılmış olması zorunludur. Eğer, burada yer alan, Çözüm Network kullanılsın parametresi aktif ise, tüm kurum kullanıcıları için, programa ilk girişte Çözüm Network çubuğu, ekranın sağ yanında yer alır.

            Ancak, Çözüm Network'ün kullanıcılar tarafından kullanılabilmesi için, her kullanıcının kendi kullanıcı kartının Diğer sekmesinde yer alan  İnternet Başlığı içindeki Çözüm Network parametresinin açık olması gerekir.

           

            Çözüm Network üst mönüsünde yer alan, kapat düğmesi kullanılarak ya da Escape tuşuna basılırak, Çözüm Network kapatılır. Ana mönü üzerindeki kullanıcı adına fare ile tıklanarak kullanıcı ekranı aktifleştirilip, tekrar kullanıcı mönüsünden çıkılır ise, Çözüm Network  tekrar aktif hale getirilir.

 

            Çözüm Network, Kurum Kullanıcıları, Çözüm Personeli, Diğer Kullanıcılar, Benim İşlerim, Verdiğim işler ana bileşenleri ile, Program İstekleri, Mesajlar, Mailler başlıklarından oluşmaktadır.

 

Kurum Kullanıcıları

 

            Kurum kullanıcıları bölümü, Network çubuğunun en üstünde yer alır. Kurum içi çalışan kullanıcıların listesinin yer aldığı ve listede yer alan kullanıcıların kendi aralarında konuşma yapmalarını, birbirlerine görevler verip ya da mesaj gönderebilmelerini sağlayan internetten bağımsız, doğrudan kurum içi şebeke ağını kullanan bir yapıda tasarlanmıştır.

            Kurum kullanıcıları, her hangi bir programda çalışıyor ise, listenin üst tarafında, yeşil adam ikonu ile gösterilir. Eğer, sistemde değil ise, bu kez ikon kırmızı renktedir. Listenin sıralaması, aktiflik ve Alfabetik sıradır (Yani, ikonu yeşil olanlar üstte yer almak kaydı ile, Kullanıcı adı A ile başlayanlardan başlayarak listelenir). Kurum kullanıcılarının aktiflik kontrolü süresi,  genel tanımlarda anlatılan sürede bir yapılır. Örneğin kullanıcı yenileme süresi olarak 30 yazılmış ise, sistem 30 saniyede bir kontrol edilerek, sisteme giren ya da sistemden çıkan kullanıcılar kontrol edilir. Listede bir değişiklik var ise, yeni liste ekranda görüntülenir.

            Kullanıcı adları yanında köşeli parantez içerisinde sistem üzerinde kayıtlı hangi terminalde çalışıyor ise, o terminalin adı yazılır.

            Ayrıca, Kullanıcı yenileme süresini beklemeden, Kurum kullanıcıları bölümünde F5 tuşuna basarak, listeyi güncel hale getirebilir.

            Kurum kullanıcılarının her hangi birinin üzerine iken farenin sağ düğmesine basılır ise, yanda yer alan mönü aktifleşir. Eğer, üzerinde bulunan kişi, sistemde çalışmıyor ise (ikonu kırmızı ise), Konuşma düğmesi seçilebilir olmaktan çıkarılır. Ayrıca, kullanıcı sistemde aktif olup olmadığına bakılmaksızın, mail adresi var ise, mail gönder seçeneği aktiftir. Aksi durumda, mail gönder seçeneği çalışmayacaktır.

            Bu bölüm, Konuşma, Mesaj Yaz, Görev ver ve mail gönder alt bileşenlerinden oluşur.

Konuşma

            Aktif kullanıcılar ile konuşmak amacı ile kullanılır. Eğer konuşma yapılan kişi, kurum kullanıcısı ise, yerel ağ kullanılarak, doğrudan makine ile haberleşme yapılır. Eğer kullanıcı farklı bir kurumun kullanıcısı ise, İnternet bağlantısı kullanılarak, Çözüm Bilgisayarın İnternet üzerindeki Haberleşme Server'i üzerinden görüşme yapılır. Dış görüşmelerde, bilgi öncelikle Çözüm Server'e gönderilir. Server, ilgili mesajı, ilgili kullanıcıya gönderir.

            Konuşma mönüden seçilebileceği gibi, ilgili personel üzerinde iken fareye çift tıklanarak da görüşülebilir. Her bir karşı konuşmacı için yeni bir pencere açılır. İlk kez konuşma için konuşma penceresi açılmış ise, yazım sonunda enter tuşuna basıncaya dek karşıya her hangi bir mesaj gitmez. Ancak, enter tuşuna basıldığında, karşı kullanıcıda konuşma penceresi açılarak, konuşma metni görüntülenir.

            Konuşma metinleri, karşılıklı görüşmeler şeklindedir. Yazılıp enter tuşuna basılarak gönderilen, ya da karşıdan gelen mesajların tamamı konuşma penceresinin üstünde yer alan, yukarı bölümde gösterilir. Konuşan kişilerin isimleri yazılarak, her bir konuşmacının söyledikleri sırası ile burada yer alır.Örnekte olduğu gibi Ahmet Örnek isimli kullanıcı  merhaba yazmış ise,  öncelikle,  yazan kişinin adı ve ardından yazdığı metin yazdırılır.

            Konuşma anında, her iki taraf da eş zaman içinde yazabilir. Bu her hangi bir soruna neden olmaz. Konuşma penceresi açık iken, eğer karşı taraftaki konuşmacı, tuşlara basarak konuşma metni yazıyor ise, söz konusu konuşmanın muhatabı olan kullanıcının ekranın altında, ilgili kullanıcının İleti yazmaya başladığı bildirilir. Eğer, yazdığını göndermeden konuşmayı durdurur ve 10 saniye süre ile tuşlara dokunmaz ise, altta yer alan açıklama metni değişerek, son alınan ileti zamanı gösterilir.


            Kullanıcı, diler ise, konuşma kutusu üzerinde iken farenin sağ düğmesini kullanarak, konuşmada kullanacağı yazı tiplerini belirler. Yazı tipi değiştirildikten sonra, yapılan konuşmalardaki metinler seçilen yeni yazı tipinde olur.

            Konuşma sırasında, karşı taraf konuşmadan ayrılır ise (İç haberleşme de programdan çıkması, dış haberleşme de programdan çıkması ya da Çözüm Network'ten çıkması durumunda) konuşma penceresinin, mesaj yazım bölümü yalnız okunur hale getirilerek, kullanıcının karşı tarafa yönelik yazması engellenir. Konuşma penceresinin mesaj yazım bölümünün rengi gri hale getirilir.

            Konuşmacı, tekrar sisteme girmesi durumunda ise, konuşma penceresi açık ise, tekrar mesaj yazılabilir hale getirilir.

            Ayrıca, yazılan metin karşı tarafa gitmemesi durumunda, sistem metni yazan kullanıcıya gönderilemeyen metni göstererek, ilgili alıcıya gönderilemediğini belirtir.

Mesaj Yazımı

            Mesaj yazım, yalnızca kurum içi kullanıcıların kendi aralarında kullanacakları mesajlara yönelik tasarlanmıştır. Bir kullanıcı, başka bir kullanıcı adına mesaj hazırlayabileceği gibi, kendine de yönelik mesajlar oluşturabilir.

            Mesajların temel işlevi, kullanıcıların birbirlerine ya da kendilerine yönelik hazırlayacakları hatırlatma  metinleridir. Mesaj hazırlayan kişi, kurum kullanıcıları listesinden ilgili kişinin üzerine  fare ile gelip sağ düğmeyi kullanarak hazırlayabileceği gibi, Çözüm Network üst mönüsündeki Görev kısmından yeni ya da eski mesajı seçerek de yeni bir mesaj hazırlayabilir. Ya da önceden hazırlanmış bir mesajı güncelleştirebilir.

            Yeni bir Mesaj hazırlanırken, İşlem tarihi programca o anın zamanı olarak doldurulur. Ayrıca, takip no da kayıt esnasında sistem tarafından otomatik olarak verilir.

            Eğer kullanıcı seçilerek mesaj yazılıyor ise, Mesaj sahibi kısmı, seçilen kullanıcının kodu ve adı ile doldurulur. Aksi durumda mesajı hazırlayan kullanıcı, mesajın kimin için olduğunu CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak gelen listeden ilgili program kullanıcısını seçmelidir.

            Konu kısmına, hazırlanan mesajın kısa tarifi yazılır. Ayrıca, Mesajın ilk kez hangi tarih ve saatte, son kez hangi tarih ve saat verileceği sistem tarafından ayarlanır. Burada, saat alanları boş bırakılarak, mesaj yalnızca o gün gösterilecek şekilde ayarlanır.

            Ayrıca, hazırlanan mesajın, mesajı alacak kişiye hangi sıklıkla gösterileceği belirlenmelidir. Sistem bunu 2 saatte bir olarak ayarlar. Ancak, kullanıcı dilediği zaman dilimini seçerek, bu zaman diliminin devrini belirler. Bu; Dakika, Saat, Gün, Ay veya Yıl seçeneklerinden biri olmak zorundadır.

            Örneğin başlangıç tarihi 18.11.2003 ve saati 14:00 olan, 2 saatte bir 20.11.2003 tarihi saat 16:00'ya kadar olarak hazırlanmış bir mesaj, ilk hazırlandığı andan itibaren 2'şer saat ara ile kullanıcıya (programda olduğu  sürelerde) gösterilir.  Eğer kullanıcı mesajı kendi için  hazırlamamış ve mesaj verilecek kullanıcı sistemde aktif olarak çalışıyor ise, derhal ilgili personele ilk gösterim için hatırlatma formunda gösterilir. İlk gösterim tarih ve saati sistem tarafından, ilgili mesaja işlenir. İlk gösterimden sonra, mesaj kullanıcıya 2 saatte bir olmak kaydı ile gösterilir.

            Gelen mesajda, hatırlatmalar ibaresi ile konu başlıkta görüntülenir. Mesajı gönderen kullanıcı, ilk ve son mesaj zamanı ile, mesajın hangi aralıkla gösterileceği bilgileri, hatırlatma ekranında yer alır. Ancak, kullanıcı, artık mesajı bir daha görmek istemiyor ise, mesajı bir daha gösterme seçeneğini işaretleyerek kapatır ise, mesaj gösterilecek mesajlar listesinden çıkarılır ve mesaj bir daha gösterilmez.

Görevler

            Görevler, Mesaj yazımı gibi, yalnızca kurum içi kullanıcıların birbirlerine verecekleri görevlerin takibine yönelik tasarlanmıştır. Yine mesajlarda olduğu gibi, bir kullanıcı, başka bir kullanıcıya görev vereceği gibi, kendine de görev verebilir.

            Görevlerin temel işlevi, kullanıcıların birbirlerine ya da kendilerine yönelik hazırlayacakları görevlendirme işlemleridir. Görev tamamlanıncaya dek, hem görev verenin Çözüm Network çubuğunda, hem de görev verilenin Network çubuğunda gözükür.

            Görev hazırlayan kullanıcı, kurum kullanıcıları listesinden, ilgili kişinin üzerine fare ile gelip sağ düğmeyi kullanarak görev hazırlayabileceği gibi, Çözüm Network üst mönüsündeki Görev kısmından yeni ya da eski görevi seçerek de yeni bir görev hazırlayabilir. Ya da önceden hazırlanmış bir görevi güncelleştirebilir.

            Yeni bir görev hazırlanırken, İşlem tarihi programca o anın zamanı olarak doldurulur. Ayrıca, İşlem no da kayıt esnasında sistem tarafından otomatik olarak verilir. 

            Eğer kullanıcı seçilerek görev veriliyor ise, görev sahibi kısmı, seçilen kullanıcının kodu ve adı ile doldurulur. Aksi durumda görev hazırlayan kullanıcı, görevin kimin için olduğunu CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak gelen listeden ilgili program kullanıcısını seçmelidir.

            Konu kısmına, verilen görevin kısa tarifi yazılır. İlgili ise, görevle 1. dereceden ilgili bir personel var ise, bu personele ait isim vb bilgileri içerir. Ayrıca, Görevin hangi tarih ve saatte başlayacağı ve hangi tarihe kadar süreceği sistem tarafından ayarlanır. Saat alanları boş bırakılarak, görev yalnızca o günü içerecek şekilde ayarlanır. Ancak, kullanıcı, bu tarih ve saatleri dileğine göre değiştirebilir.

            Yapılacak iş, ilgili bölümde detayları ile yazılır. Görevin kaydından sonra, Eğer kullanıcı Görevi bir başka kullanıcı için hazırlamış ve görev verilen kullanıcı sistemde aktif olarak çalışıyor ise, derhal ilgili personele verilen görev, yeni mesaj da olduğu gibi gösterilir. İlk gösterim tarih ve saati sistem tarafından, ilgili göreve işlenir.

            Görevlerin takibi, Benim işlerim ve Verdiğim görevler başlığında detaylı olarak anlatılmıştır.

Mail Gönderme

            O an seçili olan kullanıcıya mail göndermek amacı ile kullanılır. Mail düğmesinin aktif olması ve dolayısı ile mail gönderebilmek için,

  - F9 İnternet Mail ayarları formunda, SMTP ve Kullanıcı Mail adresi belirtilmiş olmalı.

  - Çalışan kullanıcının kendi kullanıcı tanımında mail adresi tanımlı olmalı.

  - Seçilen Kullanıcının mail adresi kullanıcı tanımlarında yer almalıdır.

            Yukarıdaki şartlar sağlanmış ise, mail gönderim penceresi açılır. Alıcı adresi kısmına, seçilen kullanıcının mail adresi yazdırılır ve bu alana kullanıcının müdahalesine izin verilmez.

            Mail gönderen kullanıcı, ister ise, ek alıcıları ilgili bölüme, her iki alıcı arasına; (noktalı virgül) gelecek şekilde mailin gönderileceği diğer alıcıları seçer.

            Eğer Mail gönderilecek kişiye gönderilecek dosyalar var ise, farenin sağ düğmesi kullanılarak, mönüdeki dosya ekle ya da dosya sil (klavye ile INS ve DEL tuşları) seçenekleri aracılığı ile, gönderilecek maile dosyalar eklenebilir.

            Son olarak Metin bölümüne, gönderilecek mesaj yazılarak, tamam düğmesine basılır. Program, ilgili alıcı ve ek alıcılara hazırlanan maili gönderecektir.

Çözüm Personeli

            Kurum kullanıcıları bölümünün altında kalan bölümdür. Çözüm personeli, Çözüm Bilgisayar tarafından yetkilendirilmiş Çözüm personelin listesini içerir. Normal şartlarda konuşma yapılmayan ancak, mail gönderme işlemleri yapılan bölümdür. Ayrıca, personel Çözüm Bilgisayar ya da gittiği kurumdan Çözüm Network sistemine girmiş ise, bu listedeki adı da aktif gösterilir (Dolayısı ile burada konuşma da yapılır).

            Genel Tanımlar formundaki, İnternet sekmesinde yer alan, Çözüm Network ile ilgili tanımların bulunduğu yerdeki Çözüm Personeli İnternet üzerinde sorgulansın parametresi işaretli ise, bu bölüm gösterilir. Aksi durumda, Çözüm Network çubuğunda Çözüm Personel bölümü yer almaz. Yine aynı tanımlar ekranında, sorgu gün sayısı kadar günde bir, İnternet üzerinden yapılmış Çözümün aktif personel listesi güncellenir.

            Her hangi bir Çözüm personelinin fare ile üzerine gelerek, sağ düğme tıklanırsa, ilgili personele yönelik mönü aktifleşir. Eğer personel, Çözüm Network üzerinde aktif (ikon yeşil renkte) ise, Konuşma düğmesi aktifleşir (fare ile çift klikte de aynı durum söz konusudur).

            Konuşma ve Mail gönder, Kurum personeli başlığında anlatılanlar ile aynı özellikleri taşır. Çözüm Personeli Kapat düğmesi seçilir ise, Çözüm personel listesinin yer aldığı bölüm kapatılarak, görünmez hale getirilir.

           

Diğer Kullanıcılar

            Genel Tanımlar formundaki, İnternet sekmesindeki, Çözüm Network başlığındaki İnternet Üzerinden Diğer Kurumlar ile Konuşma Kullanılsın parametresi işaretli ise, bu bölüm gösterilir.  Aksi  durumda, Çözüm  Network  çubuğunda  Diğer  Kullanıcılar bölümü yer almaz.

            Progrma yeni girenbir kullanıcı için, Çözüm Network açık ve diğer kurumlar ile ilişki de işaretli ise, Kullanıcı programa girer. Eğer bağlantı varsa, program otomatik olarak Çözüm Network'e girecektir.

            Girme işlemi sırasında , bağlantı yapılmaya çalışıldığına yönelik bir imaj bu pencerede yer alır. Bağlanmada sorun olmuş ise  (Çalışılan makine Intarnet'e bağlı değil ya da benzeri sorunlar), bağlantı zaman aşımı süresi  içinde (10-15 saniye) kullanıcıya sisteme bağlanılamadığına  yönelikl  mesaj verilerek, bağlantıların gözden geçirililerek tekrar denenmesi önerilir.  Eğer bağlantılarda bir  sorun yoksa ise, Çözüm Network sistemine bağlanılarak, önceden kullanıcının görüşebileceği kullanıcı listesi bu bölümde listelenir. Yine bu listede  de, aktif olanlar yeşil renkte, pasif olanlar kırmızı renkte gözükürler.

            Herhangi bir kullanıcının üzerinde iken, farenin sağ düğmesi tıklanırsa, yanda yer alan resimdeki mönü aktifleşir. Kullanıcı o an sistemde aktif ise, Konuşma düğmesi aktiftir. Aksi durumda , kullanıcı ile konuşma yapılmasına  izin verilmez  (kullanıcı ile konuşmapenceresi açılır). Ayrıca kullanıcının mail adresi var ise, mail gönder seçeneği aktifleşir. 

           Kullanıcı, bir başka kullanıcının kendini aktif olarak görmesini ve onunla görüşme yapmasını engellemek istiyor ise, Engelle düğmesi kullanılmaldır (önceden engellenmiş bir kullanıcı üzerinde iken mönü adı engellmeyi kaldır olarak değiştirilir). Engellenen kullanıcı, engelleyen kullanıcıyı kendi ekranında her zaman pasif olarak görür. Engellemenin kaldırılması, engelli bir kullanıcının üzerinde aynı düğme kullanılarak yapılır.

          Kişi ekle, Çözüm Network'e üye kullanıcılardan kendi listesinde olmayanlarını listesine eklemeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Kişi ekle düğmesine programa girdikten sonra ilk kez olarak basılmış ise, İnternet üzerinde Çözüm Network'e üye kullanıcılar sorgulanır. Bu kullanıcılardan, ekleme yapmak isteyen kullanıcının listesinde bulunmayanlar, bir liste olarak ekleme yapacak terminale gönderilir (aynı oturumda 2. kez ekleme yapmak istediğinde kendi terminaline alınan mevcut listeden yararlanılır. Tekrar İnternet üzerinden sorgu yapılmaz).  

            Kullanıcı, kendi kullanıcı listesine eklemek istediği kullanıcıyı seçerek Enter tuşuna basar ise, seçilen kullanıcı kendi listesine eklenir. Henüz karşı taraf bu ekleme istemine onay vermemiş olacağı için, ikon kırmızı renkte görüntülenecektir.

            Ekleme işlemi esnasında, eklenen kullanıcı, o an Çözüm Networke bağlı ise (Aktif değil ise, Çözüm Networke girdiği anda), terminaline, x Karşılıklı Haberleşme için Sizi Listesine Eklemiş.  Kabul Ediyor musunuz ? içerikli bir soru mesajı gelecektir. Eğer kullanıcı onaylar ise, artık iki kullanıcı karşılıklı görüşme yapacak duruma gelmiş olur. Birbiri ile konuşma yapabilir. Mail gönderebilirler.

            Önceden eklenmiş bir kullanıcı listeden çıkarılmak ve bir daha görüşme yapılmak istenmiyor ise, Kişi Sil düğmesi seçilmelidir. Silinme işlemi sonrası, silinen kişi ile karşılıklı görüşme yapılamaz, doğrudan haberleşmeyi her iki taraf da kullanamaz.

            Çözüm Networkten Çık, İnternet aracılığı ile kullanılan ve kurum dışı kullanıcılar ile ilişkiyi sağlayan networkten çıkmak amacı ile kullanılır. Networkten çıkıldığında, ekrandaki liste silinerek yerine, Çözüm Network sabit resmi gelir. Yeniden Networke girinceye dek, hiçbir kullanıcı, o kullanıcıya erişemez, kendisi de diğer kurum kullanıcıları ile görüşme yapamaz.

            Diğer kullanıcılar bölümün sağ üst köşesinde yer alan yeşil renkli ikona fare ile tıklayarak aktifleşen mönü kullanılarak da networkten çıkılır. Aynı mönü de ye alan Durumumu Çevrim Dışı Göster (Çevrim Dışı durumda iken ise Çevrim İçi) seçeneği tıklandığında ise, O an sisteme bağlı kullanıcılar, kendini çevrimdışı gösteren kullanıcıyı pasif olarak görürler. O kullanıcı ile görüşme yapamazlar. Çevrim dışı gösterilmesi işleminde, bu bölümün sağ üstünde yer alan Yeşil ikon, engelli yeşil ikon olarak gösterilir. Engelleme işlemi tüm bağlı kullanıcılar içindir. Eğer kullanıcı kendisi engellemeyi kaldırmamış ise, sisteme yeniden giriş yapana kadar, diğer kullanıcılar, bu kullanıcıyı hep pasif olarak göreceklerdir.

            Network kapalı iken, yeniden aktifleştirmek için, bölüm sağ üst köşesinde yer alan kırmızı renkli ikona basmak yeterlidir.

Benim İşlemlerim

            Kullanıcıya başka kullanıcılar ya da kendisi tarafından verilen işlerin takibi amacına yönelik  olarak hazırlanmıştır. Konu ile ilgili açıklamalar Görevler başlığında ayrıntılı olarak anlatılmıştır.

Liste son tarihten başlayarak tarih sıralı olarak görüntülenir. Yani son verilen görev en başta, ilk verilen görev en sonda yer alır. İşimi Tamamladım olarak işaretlenmiş görevler sarı renkte, süresi dolmasına karşın yapılmamış görevler kırmızı renkte görüntülenir.

            Listede, Görevi veren kişi ile Görev konusu görüntülenir. Kullanıcı, görmek istediği görev üzerinde fareyi tıklarsa, ilgili görev ekranda görüntülenir. Kullanıcı, görev tamamlanmış ise, işimi tamamladım seçeneğini işaretlemelidir. Bu tür görevler, hem kendi hem de görevi veren kullanıcının ekranında sarı renkte görüntülenecek, görevi veren kullanıcı onaylayana kadar da her iki kullanıcıda da görüntülenecektir. Onaylanmış görevler, Bitmemiş görevlerde yer almayacağı için artık görüntülenmezler.

            Bölümün üzerinde yer alan görev türü, filtre amaçlı kullanılır ve default olarak Bitmemiş görevleri filtreler. Ama kullanıcı diler ise, Bitmiş ya da tüm görevlerin bu listede yer almasını, buradaki ilgili seçeneklere tıklayarak belirler.

            Görevler, tarih aralığına göre de filtrelenir. Default aralık o yılın başı ile (1 Ocak) bulunulan gündür. Ama, kullanıcı diler ise, başlangıç ya da bitiş tarihini değiştirerek, daha kısa ya da daha uzun zaman aralığına ait görevleri listeleyebilirler.

Verdiğim İşler

            Kullanıcının başka kullanıcılara ya da kendine verdiği işlerin takibi amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Konu ile ilgili açıklamalar Görevler ve  Benim İşlerim başlığında ayrıntılı olarak anlatılmıştır.

            Liste son tarihten başlayarak tarih sıralı olarak görüntülenir. Yani son verilen görev en başta, ilk verilen görev en sonda yer alır. İşimi Tamamladım olarak işaretlenmiş görevler sarı renkte, süresi dolmasına karşın yapılmamış görevler kırmızı renkte görüntülenir.

            Listede, Görevi veren kişi ile Görev konusu görüntülenir. Kullanıcı, görmek istediği görev üzerinde fareyi tıklarsa, ilgili görev ekranda görüntülenir. Kullanıcı, görev tamamlanmış ise, işimi tamamladım seçeneğini işaretlemelidir. Bu tür görevler, hem kendi  hem  de görevi veren kullanıcının ekranında sarı renkte görüntülenecek, görevi veren kullanıcı onaylayana kadar da her iki kullanıcıda da görüntülenecektir. Onaylanmış görevler, Bitmemiş görevlerde yer almayacağı için artık görüntülenmezler.

            Bölümün üzerinde yer alan görev türü, filtre amaçlı kullanılır ve default olarak Bitmemiş görevleri filtreler. Ama kullanıcı diler ise, Bitmiş ya da tüm görevlerin bu listede yer almasını, buradaki ilgili seçeneklere tıklayarak belirler.

            Görevler, tarih aralığına göre de filtrelenir. Default aralık o yılın başı ile (1 Ocak) bulunulan gündür. Ama, kullanıcı diler ise, başlangıç ya da bitiş tarihini değiştirerek, daha kısa ya da daha uzun zaman aralığına ait görevleri listeleyebilirler.

            Kullanıcıların, programda yer almasını ya da eklenmesini istedikleri istemleri doğrudan program aracılığı ile yapmalarını sağlayan, Çözüm İnternet server ile haberleşerek, istemleri Çözüm Bilgisayar merkezinde yer alan veri tabanına aktarılmasını sağlayan bölümdür.

Program İstekleri

            Program istekleri, www.cozumbil.com.tr adresinde yer alan kullanıcı giriş bölümünden kullanıcı kodu ve şifre ile girilebilmektedir.

       Program  istekleri,  Çözüm  Veri  Tabanında  tutulmakta, kullanıcıların yaptıkları istekler, programın genel işleyiş tarzına zarar vermeyecek içerikte ise olumlu aksi taktirde olumsuz cevaplanmaktadır.

      Program istemi sırasında kullanıcının İnternet'e bağlı olması zorunludur. Program istekleri, Çözüm Network üst mönüsünde yer alır ve kimi bölümler programca doldurulur.

      Program türü hangi programda çalışılıyor ise, programca doldurulur. Ayrıca, yine İlgili kişi, program sürümü ve mail adresi kullanıcının, program içindeki kullanıcı tablosundan alınarak doldurulur ve kullanıcının bu bilgilere müdahalesine izin verilmez. Kullanıcı bu bölümde yalnızca görev kısmını doldurmalıdır.

      İstem yapan kullanıcı, hangi bölüme yönelik istem yaptığını, bölüm kodunu doğrudan yazarak girebileceği gibi, CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak listeden de seçebilir (İlk kez program istemi yapılıyor ise, bölüm başlıkları İnternet üzerinden Çözüm Web Server aracılığı ile, kullanıcının çalıştığı veri tabanına transfer edilir.

      Kullanıcı, isteklerini İstenen kısmına yazmalıdır. Ayrıca, Kullanıcı tanımlı grafik ya da text raporlar ile ilgili tanımlar var ise, Text ve grafik dizaynı başlıklarında yer alan bölümlere eklemelidir. Bilgilerin girilmesi sonunda, kayıt düğmesine basıldığında, yapılan istem Çözüm Web Server üzerindeki veri tabanına kaydedilerek Çözüm Server tarafından verilen işlem numarası ile kullanıcı bilgilendirilir. Gelen mesaj, "Program İstemin İşlem Numarası İle Kaydedildi. Lütfen İlgili Numara İle Takip Ediniz." şeklinde olacaktır.

            Yapılan program istemi, Çözüm Yazılım ekibi tarafından incelenir. İnceleme 5 ayrı şekilde sonuçlandırılır. Gereksiz Görüldü (yapılan istemin ya da eklemenin gereksiz olması durumudur), Sonra Yapılacak (İstem kapsamlı ya da o an için yapılması zor olması durumudur), Açıklama Yetersiz (Program istemini yapan yeterli açıklama yapamamıştır. İstemin karşılanabilmesi için daha fazla bilgiye gereksinim vardır), Sorun Saptanamadı  (Yapılan bir hata  bildirimidir. Söz  konusu isteme yönelik her hangi bir hata saptanamamıştır), Yapıldı (istem yapılarak, program yeniden derlenmiş ve İnternete kullanıcıların alması için bırakılmıştır).

            İstem Çözüm Yetkilisince onaylanması sırasında, istemi yapan kullanıcının mail adresi var ise, sistem program istemi sonucuna yönelik bilgileri, istemi yapan kullanıcının mail adresine gönderecektir.

            Program isteminin sonucu, doğrudan web adresinden sorgulanabileceği gibi, yine aynı isteme, eski program istemleri mönüsü kullanılarak da öğrenilebilir. Yine Çözüm Networks üst mönüsü kullanılarak, eski program istemlerinden kriter bölümüne işlem numarası  yazılarak yapılan söz konusu istem ekranda görüntülenir. Program istem ekranında yer alan tuş takımı içindeki sorgula düğmesi kullanılarak, yapılan istemin sonucu öğrenilebilir.

            Sorgulama işlemi, doğrudan İnternet bağlantısı ile yapılacağı için, öncelikle İnternet bağlantısı kontrol edilir. Bağlantı var ise, İşlem numarası ile Çözüm Web Server üzerinde sorgu yapılır. Sorgu sonucu, eğer ilgili istem için henüz her hangi bir işlem yapılmamış ise, yukarıda yer alan işlem numarasının bulunduğu panel uçuk sarı renkte yapılmadı ibaresi ile görüntülenir.

            Eğer gereksiz görülmüş ise kırmızı, sonra yapılacak denmiş ise sarı, Açıklama yetersiz bulunmuş ise açık mavi, sorun saptanamamış ise açık yeşil ve yapılmış ise koyu yeşil olarak görüntülenir. Ayrıca, işlem açıklaması ile birlikte işlem tarihi yazdırılır. Eğer, isteme yönelik firmaca yapılacak bir işlem kalmamış ise, onaylanmış ibaresi de bu açıklama panelinde yer alır.

            Eğer, program istemine yönelik, istemi cevaplayan Çözüm personelinin açıklamaları da var ise, ekran yüksekliği artırılarak, yapılan başlıklı yeni bir bölüm konur. Bu bölümde, istemi yapan kullanıcının yararlanmasına yönelik açıklamalar yer alır.

 

(09.12.2003)