Çözüm
Network
Çözüm
Network, Kurum kullanıcılarının kendi aralarında kendi ağ sistemlerini
kullanarak haberleşmelerini, Çözüm Personeline mail göndermelerini ve o an aktif
olan Çözüm personeli ile İnternet üzerinden haberleşmelerini, o an Çözüm Network
sistemine bağlı diğer kurumların kullanıcıları ile İnternet üzerinden
haberleşmelerini sağlamak amacı ile oluşturulmuş, genel amaçlı bir haberleşme
yazılımıdır. Ayrıca, kullanıcıların programda yapılması istenen değişiklik
istekleri Çözüm Veri tabanı sistemine doğrudan ileten ve kullanıcıların
birbirlerine mesaj ya da görev vermelerini sağlayan, bunları istenen aralıkla,
kullanıcıya gösteren bir yapıda tasarlanmıştır. Çözüm Network
Sistemi, başlangıçta genel olarak kurum içi kullanıcıların kendi aralarında
kendi ağ sistemlerini kullanarak haberleşmelerini sağlamak üzere geliştirilmiş,
İnternet'ten bağımsız tasarlanmış bir yardımcı programdır. Ancak, diğer
bileşenler eklenince, Şu anki kullanılan Çözüm Network sisteminin ilk versiyonu
ortaya çıktı.
Ancak, Çözüm Network'ün kullanıcılar tarafından kullanılabilmesi için,
her kullanıcının kendi kullanıcı kartının Diğer sekmesinde yer alan İnternet Başlığı içindeki Çözüm Network
parametresinin açık olması gerekir.
Çözüm Network üst mönüsünde yer alan, kapat düğmesi kullanılarak ya da
Escape tuşuna basılırak, Çözüm Network kapatılır. Ana mönü üzerindeki kullanıcı
adına fare ile tıklanarak kullanıcı ekranı aktifleştirilip, tekrar kullanıcı
mönüsünden çıkılır ise, Çözüm Network
tekrar aktif hale getirilir.
Çözüm Network, Kurum Kullanıcıları, Çözüm Personeli, Diğer Kullanıcılar,
Benim İşlerim, Verdiğim işler ana bileşenleri ile, Program İstekleri, Mesajlar,
Mailler başlıklarından oluşmaktadır. Kurum
Kullanıcıları
Kurum kullanıcıları bölümü, Network çubuğunun en üstünde yer alır. Kurum
içi çalışan kullanıcıların listesinin yer aldığı ve listede yer alan
kullanıcıların kendi aralarında konuşma yapmalarını, birbirlerine görevler verip
ya da mesaj gönderebilmelerini sağlayan internetten bağımsız, doğrudan kurum içi
şebeke ağını kullanan bir yapıda tasarlanmıştır.
Kurum kullanıcıları, her hangi bir programda çalışıyor ise, listenin üst
tarafında, yeşil adam ikonu ile gösterilir. Eğer, sistemde değil ise, bu kez
ikon kırmızı renktedir. Listenin sıralaması, aktiflik ve Alfabetik sıradır
(Yani, ikonu yeşil olanlar üstte yer almak kaydı ile, Kullanıcı adı A ile
başlayanlardan başlayarak listelenir). Kurum kullanıcılarının aktiflik kontrolü
süresi, genel tanımlarda anlatılan
sürede bir yapılır. Örneğin kullanıcı yenileme süresi olarak 30 yazılmış ise,
sistem 30 saniyede bir kontrol edilerek, sisteme giren ya da sistemden çıkan
kullanıcılar kontrol edilir. Listede bir değişiklik var ise, yeni liste ekranda
görüntülenir.
Kullanıcı adları yanında köşeli parantez içerisinde sistem üzerinde
kayıtlı hangi terminalde çalışıyor ise, o terminalin adı
yazılır.
Ayrıca, Kullanıcı yenileme süresini beklemeden, Kurum kullanıcıları bölümünde F5
tuşuna basarak, listeyi güncel hale getirebilir.
Kurum kullanıcılarının her hangi birinin üzerine iken farenin sağ
düğmesine basılır ise, yanda yer alan mönü aktifleşir. Eğer, üzerinde bulunan
kişi, sistemde çalışmıyor ise (ikonu kırmızı ise), Konuşma düğmesi seçilebilir
olmaktan çıkarılır. Ayrıca, kullanıcı sistemde aktif olup olmadığına
bakılmaksızın, mail adresi var ise, mail gönder seçeneği aktiftir. Aksi durumda,
mail gönder seçeneği çalışmayacaktır.
Bu bölüm, Konuşma, Mesaj Yaz, Görev ver ve mail gönder alt
bileşenlerinden oluşur. Konuşma
Aktif kullanıcılar ile konuşmak amacı ile kullanılır. Eğer konuşma
yapılan kişi, kurum kullanıcısı ise, yerel ağ kullanılarak, doğrudan makine ile
haberleşme yapılır. Eğer kullanıcı farklı bir kurumun kullanıcısı ise, İnternet
bağlantısı kullanılarak, Çözüm Bilgisayarın İnternet üzerindeki Haberleşme
Server'i üzerinden görüşme yapılır. Dış görüşmelerde, bilgi öncelikle Çözüm
Server'e gönderilir. Server, ilgili mesajı, ilgili kullanıcıya
gönderir.
Konuşma mönüden seçilebileceği gibi, ilgili personel üzerinde iken fareye
çift tıklanarak da görüşülebilir. Her bir karşı konuşmacı için yeni bir pencere
açılır. İlk kez konuşma için konuşma penceresi açılmış ise, yazım sonunda enter
tuşuna basıncaya dek karşıya her hangi bir mesaj gitmez. Ancak, enter tuşuna
basıldığında, karşı kullanıcıda konuşma penceresi açılarak, konuşma metni
görüntülenir.
Konuşma metinleri, karşılıklı görüşmeler şeklindedir. Yazılıp enter
tuşuna basılarak gönderilen, ya da karşıdan gelen mesajların tamamı konuşma
penceresinin üstünde yer alan, yukarı bölümde gösterilir. Konuşan kişilerin
isimleri yazılarak, her bir konuşmacının söyledikleri sırası ile burada yer
alır.Örnekte olduğu gibi Ahmet Örnek isimli kullanıcı merhaba yazmış ise, öncelikle, yazan kişinin adı ve ardından yazdığı
metin yazdırılır.
Konuşma anında, her iki taraf da eş zaman içinde yazabilir. Bu her hangi
bir soruna neden olmaz. Konuşma penceresi açık iken, eğer karşı taraftaki
konuşmacı, tuşlara basarak konuşma metni yazıyor ise, söz konusu konuşmanın
muhatabı olan kullanıcının ekranın altında, ilgili kullanıcının İleti yazmaya
başladığı bildirilir. Eğer, yazdığını göndermeden konuşmayı durdurur ve 10
saniye süre ile tuşlara dokunmaz ise, altta yer alan açıklama metni değişerek,
son alınan ileti zamanı gösterilir.
Konuşma sırasında, karşı taraf konuşmadan ayrılır ise (İç haberleşme de
programdan çıkması, dış haberleşme de programdan çıkması ya da Çözüm Network'ten
çıkması durumunda) konuşma penceresinin, mesaj yazım bölümü yalnız okunur hale
getirilerek, kullanıcının karşı tarafa yönelik yazması engellenir. Konuşma
penceresinin mesaj yazım bölümünün rengi gri hale
getirilir.
Konuşmacı, tekrar sisteme girmesi durumunda ise, konuşma penceresi açık
ise, tekrar mesaj yazılabilir hale getirilir.
Ayrıca, yazılan metin karşı tarafa gitmemesi durumunda, sistem metni
yazan kullanıcıya gönderilemeyen metni göstererek, ilgili alıcıya
gönderilemediğini belirtir. Mesaj
Yazımı
Mesaj yazım, yalnızca kurum içi kullanıcıların kendi aralarında
kullanacakları mesajlara yönelik tasarlanmıştır. Bir kullanıcı, başka bir
kullanıcı adına mesaj hazırlayabileceği gibi, kendine de yönelik mesajlar
oluşturabilir.
Mesajların temel işlevi, kullanıcıların birbirlerine ya da kendilerine
yönelik hazırlayacakları hatırlatma
metinleridir. Mesaj hazırlayan kişi, kurum kullanıcıları listesinden
ilgili kişinin üzerine fare ile
gelip sağ düğmeyi kullanarak hazırlayabileceği gibi, Çözüm Network üst
mönüsündeki Görev kısmından yeni ya da eski mesajı seçerek de yeni bir mesaj
hazırlayabilir. Ya da önceden hazırlanmış bir mesajı
güncelleştirebilir.
Yeni bir Mesaj hazırlanırken, İşlem tarihi programca o anın zamanı olarak
doldurulur. Ayrıca, takip no da kayıt esnasında sistem tarafından otomatik
olarak verilir.
Eğer kullanıcı seçilerek mesaj yazılıyor ise, Mesaj sahibi kısmı, seçilen
kullanıcının kodu ve adı ile doldurulur. Aksi durumda mesajı hazırlayan
kullanıcı, mesajın kimin için olduğunu CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak
gelen listeden ilgili program kullanıcısını seçmelidir.
Konu kısmına, hazırlanan mesajın kısa tarifi yazılır. Ayrıca, Mesajın ilk
kez hangi tarih ve saatte, son kez hangi tarih ve saat verileceği sistem
tarafından ayarlanır. Burada, saat alanları boş bırakılarak, mesaj yalnızca o
gün gösterilecek şekilde ayarlanır.
Ayrıca, hazırlanan mesajın, mesajı alacak kişiye hangi sıklıkla
gösterileceği belirlenmelidir. Sistem bunu 2 saatte bir olarak ayarlar. Ancak,
kullanıcı dilediği zaman dilimini seçerek, bu zaman diliminin devrini belirler.
Bu; Dakika, Saat, Gün, Ay veya Yıl seçeneklerinden biri olmak zorundadır.
Örneğin başlangıç tarihi 18.11.2003 ve saati 14:00 olan, 2 saatte bir
20.11.2003 tarihi saat 16:00'ya kadar olarak hazırlanmış bir mesaj, ilk
hazırlandığı andan itibaren 2'şer saat ara ile kullanıcıya (programda
olduğu sürelerde) gösterilir. Eğer kullanıcı mesajı kendi için hazırlamamış ve mesaj verilecek
kullanıcı sistemde aktif olarak çalışıyor ise, derhal ilgili personele ilk
gösterim için hatırlatma formunda gösterilir. İlk gösterim tarih ve saati sistem
tarafından, ilgili mesaja işlenir. İlk gösterimden sonra, mesaj kullanıcıya 2
saatte bir olmak kaydı ile gösterilir.
Gelen mesajda, hatırlatmalar ibaresi ile konu başlıkta görüntülenir.
Mesajı gönderen kullanıcı, ilk ve son mesaj zamanı ile, mesajın hangi aralıkla
gösterileceği bilgileri, hatırlatma ekranında yer alır. Ancak, kullanıcı, artık
mesajı bir daha görmek istemiyor ise, mesajı bir daha gösterme seçeneğini
işaretleyerek kapatır ise, mesaj gösterilecek mesajlar listesinden çıkarılır ve
mesaj bir daha gösterilmez. Görevler
Görevler, Mesaj yazımı gibi, yalnızca kurum içi kullanıcıların
birbirlerine verecekleri görevlerin takibine yönelik tasarlanmıştır. Yine
mesajlarda olduğu gibi, bir kullanıcı, başka bir kullanıcıya görev vereceği
gibi, kendine de görev verebilir.
Görevlerin temel işlevi, kullanıcıların birbirlerine ya da kendilerine
yönelik hazırlayacakları görevlendirme işlemleridir. Görev tamamlanıncaya dek,
hem görev verenin Çözüm Network çubuğunda, hem de görev verilenin Network
çubuğunda gözükür.
Görev hazırlayan kullanıcı, kurum kullanıcıları listesinden, ilgili
kişinin üzerine fare ile gelip sağ düğmeyi kullanarak görev hazırlayabileceği
gibi, Çözüm Network üst mönüsündeki Görev kısmından yeni ya da eski görevi
seçerek de yeni bir görev hazırlayabilir. Ya da önceden hazırlanmış bir görevi
güncelleştirebilir.
Yeni bir görev hazırlanırken, İşlem tarihi programca o anın zamanı olarak
doldurulur. Ayrıca, İşlem no da kayıt esnasında sistem tarafından otomatik
olarak verilir.
Eğer kullanıcı seçilerek görev veriliyor ise, görev sahibi kısmı, seçilen
kullanıcının kodu ve adı ile doldurulur. Aksi durumda görev hazırlayan
kullanıcı, görevin kimin için olduğunu CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak
gelen listeden ilgili program kullanıcısını seçmelidir.
Konu kısmına, verilen görevin kısa tarifi yazılır. İlgili ise, görevle 1.
dereceden ilgili bir personel var ise, bu personele ait isim vb bilgileri
içerir. Ayrıca, Görevin hangi tarih ve saatte başlayacağı ve hangi tarihe kadar
süreceği sistem tarafından ayarlanır. Saat alanları boş bırakılarak, görev
yalnızca o günü içerecek şekilde ayarlanır. Ancak, kullanıcı, bu tarih ve
saatleri dileğine göre değiştirebilir.
Yapılacak iş, ilgili bölümde detayları ile yazılır. Görevin kaydından
sonra, Eğer kullanıcı Görevi bir başka kullanıcı için hazırlamış ve görev
verilen kullanıcı sistemde aktif olarak çalışıyor ise, derhal ilgili personele
verilen görev, yeni mesaj da olduğu gibi gösterilir. İlk gösterim tarih ve saati
sistem tarafından, ilgili göreve işlenir.
Görevlerin takibi, Benim işlerim ve Verdiğim görevler başlığında detaylı
olarak anlatılmıştır. Mail
Gönderme
O an seçili olan kullanıcıya mail göndermek amacı ile kullanılır. Mail
düğmesinin aktif olması ve dolayısı ile mail gönderebilmek
için, - F9
İnternet Mail ayarları formunda, SMTP ve Kullanıcı Mail adresi belirtilmiş
olmalı. -
Çalışan kullanıcının kendi kullanıcı tanımında mail adresi tanımlı
olmalı. -
Seçilen Kullanıcının mail adresi kullanıcı tanımlarında yer
almalıdır.
Yukarıdaki şartlar sağlanmış ise, mail gönderim penceresi açılır. Alıcı
adresi kısmına, seçilen kullanıcının mail adresi yazdırılır ve bu alana
kullanıcının müdahalesine izin verilmez.
Mail gönderen kullanıcı, ister ise, ek alıcıları ilgili bölüme, her iki
alıcı arasına; (noktalı virgül) gelecek şekilde mailin gönderileceği diğer
alıcıları seçer.
Eğer Mail gönderilecek kişiye gönderilecek dosyalar var ise, farenin sağ
düğmesi kullanılarak, mönüdeki dosya ekle ya da dosya sil (klavye ile INS ve DEL
tuşları) seçenekleri aracılığı ile, gönderilecek maile dosyalar
eklenebilir.
Son olarak Metin bölümüne, gönderilecek mesaj yazılarak, tamam düğmesine
basılır. Program, ilgili alıcı ve ek alıcılara hazırlanan maili
gönderecektir. Çözüm
Personeli
Kurum kullanıcıları bölümünün altında kalan bölümdür. Çözüm personeli,
Çözüm Bilgisayar tarafından yetkilendirilmiş Çözüm personelin listesini içerir.
Normal şartlarda konuşma yapılmayan ancak, mail gönderme işlemleri yapılan
bölümdür. Ayrıca, personel Çözüm Bilgisayar ya da gittiği kurumdan Çözüm Network
sistemine girmiş ise, bu listedeki adı da aktif gösterilir (Dolayısı ile burada
konuşma da yapılır).
Genel Tanımlar formundaki, İnternet sekmesinde yer alan, Çözüm Network
ile ilgili tanımların bulunduğu yerdeki Çözüm Personeli İnternet üzerinde
sorgulansın parametresi işaretli ise, bu bölüm gösterilir. Aksi durumda, Çözüm
Network çubuğunda Çözüm Personel bölümü yer almaz. Yine aynı tanımlar ekranında,
sorgu gün sayısı kadar günde bir, İnternet üzerinden yapılmış Çözümün aktif
personel listesi güncellenir.
Her hangi bir Çözüm personelinin fare ile üzerine gelerek, sağ düğme
tıklanırsa, ilgili personele yönelik mönü aktifleşir. Eğer personel, Çözüm
Network üzerinde aktif (ikon yeşil renkte) ise, Konuşma düğmesi aktifleşir (fare
ile çift klikte de aynı durum söz konusudur).
Konuşma ve Mail gönder, Kurum personeli başlığında anlatılanlar ile aynı
özellikleri taşır. Çözüm Personeli Kapat düğmesi seçilir ise, Çözüm personel
listesinin yer aldığı bölüm kapatılarak, görünmez hale
getirilir.
Diğer
Kullanıcılar
Genel Tanımlar formundaki, İnternet sekmesindeki, Çözüm Network
başlığındaki İnternet Üzerinden Diğer Kurumlar ile Konuşma Kullanılsın
parametresi işaretli ise, bu bölüm gösterilir. Aksi durumda, Çözüm Network çubuğunda Diğer Kullanıcılar bölümü yer
almaz.
Progrma yeni girenbir kullanıcı için, Çözüm Network açık ve diğer
kurumlar ile ilişki de işaretli ise, Kullanıcı programa girer. Eğer bağlantı
varsa, program otomatik olarak Çözüm Network'e girecektir.
Girme işlemi sırasında , bağlantı yapılmaya çalışıldığına yönelik bir
imaj bu pencerede yer alır. Bağlanmada sorun olmuş ise (Çalışılan makine
Intarnet'e bağlı değil ya da benzeri sorunlar), bağlantı zaman aşımı
süresi içinde (10-15 saniye) kullanıcıya sisteme bağlanılamadığına
yönelikl mesaj verilerek, bağlantıların gözden geçirililerek tekrar
denenmesi önerilir. Eğer bağlantılarda bir sorun yoksa ise, Çözüm
Network sistemine bağlanılarak, önceden kullanıcının görüşebileceği
kullanıcı listesi bu bölümde listelenir. Yine bu listede de, aktif olanlar
yeşil renkte, pasif olanlar kırmızı renkte gözükürler.
Herhangi bir kullanıcının üzerinde iken, farenin sağ düğmesi tıklanırsa,
yanda yer alan resimdeki mönü aktifleşir. Kullanıcı o an sistemde aktif
ise, Konuşma düğmesi aktiftir. Aksi durumda , kullanıcı ile konuşma
yapılmasına izin verilmez (kullanıcı ile konuşmapenceresi açılır).
Ayrıca kullanıcının mail adresi var ise, mail gönder seçeneği
aktifleşir. Kullanıcı,
bir başka kullanıcının kendini aktif olarak görmesini ve onunla görüşme
yapmasını engellemek istiyor ise, Engelle düğmesi kullanılmaldır (önceden
engellenmiş bir kullanıcı üzerinde iken mönü adı engellmeyi kaldır olarak
değiştirilir). Engellenen kullanıcı, engelleyen kullanıcıyı kendi ekranında her
zaman pasif olarak görür. Engellemenin kaldırılması, engelli bir kullanıcının
üzerinde aynı düğme kullanılarak yapılır.
Kişi ekle, Çözüm Network'e üye kullanıcılardan kendi listesinde olmayanlarını
listesine eklemeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Kişi ekle düğmesine programa
girdikten sonra ilk kez olarak basılmış ise, İnternet üzerinde Çözüm Network'e
üye kullanıcılar sorgulanır. Bu kullanıcılardan, ekleme yapmak isteyen
kullanıcının listesinde bulunmayanlar, bir liste olarak ekleme yapacak terminale
gönderilir (aynı oturumda 2. kez ekleme yapmak istediğinde kendi terminaline
alınan mevcut listeden yararlanılır. Tekrar İnternet üzerinden sorgu yapılmaz).
Kullanıcı, kendi kullanıcı listesine eklemek istediği kullanıcıyı seçerek
Enter tuşuna basar ise, seçilen kullanıcı kendi listesine eklenir. Henüz karşı
taraf bu ekleme istemine onay vermemiş olacağı için, ikon kırmızı renkte
görüntülenecektir.
Ekleme işlemi esnasında, eklenen kullanıcı, o an Çözüm Networke bağlı ise
(Aktif değil ise, Çözüm Networke girdiği anda), terminaline, x Karşılıklı Haberleşme için Sizi Listesine
Eklemiş. Kabul Ediyor musunuz
? içerikli bir soru mesajı gelecektir. Eğer kullanıcı onaylar
ise, artık iki kullanıcı karşılıklı görüşme yapacak duruma gelmiş olur. Birbiri
ile konuşma yapabilir. Mail gönderebilirler.
Önceden eklenmiş bir kullanıcı listeden çıkarılmak ve bir daha görüşme
yapılmak istenmiyor ise, Kişi Sil düğmesi seçilmelidir. Silinme işlemi sonrası,
silinen kişi ile karşılıklı görüşme yapılamaz, doğrudan haberleşmeyi her iki
taraf da kullanamaz.
Çözüm Networkten Çık, İnternet aracılığı ile kullanılan ve kurum dışı
kullanıcılar ile ilişkiyi sağlayan networkten çıkmak amacı ile kullanılır.
Networkten çıkıldığında, ekrandaki liste silinerek yerine, Çözüm Network sabit
resmi gelir. Yeniden Networke girinceye dek, hiçbir kullanıcı, o kullanıcıya
erişemez, kendisi de diğer kurum kullanıcıları ile görüşme
yapamaz.
Diğer kullanıcılar bölümün sağ üst köşesinde yer alan yeşil renkli ikona
fare ile tıklayarak aktifleşen mönü kullanılarak da networkten çıkılır. Aynı
mönü de ye alan Durumumu Çevrim Dışı Göster (Çevrim Dışı durumda iken ise Çevrim
İçi) seçeneği tıklandığında ise, O an sisteme bağlı kullanıcılar, kendini
çevrimdışı gösteren kullanıcıyı pasif olarak görürler. O kullanıcı ile görüşme
yapamazlar. Çevrim dışı gösterilmesi işleminde, bu bölümün sağ üstünde yer alan
Yeşil ikon, engelli yeşil ikon olarak gösterilir. Engelleme işlemi tüm bağlı
kullanıcılar içindir. Eğer kullanıcı kendisi engellemeyi kaldırmamış ise,
sisteme yeniden giriş yapana kadar, diğer kullanıcılar, bu kullanıcıyı hep pasif
olarak göreceklerdir.
Network kapalı iken, yeniden aktifleştirmek için, bölüm sağ üst köşesinde
yer alan kırmızı renkli ikona basmak yeterlidir. Benim
İşlemlerim
Kullanıcıya başka kullanıcılar ya da kendisi tarafından verilen işlerin
takibi amacına yönelik olarak
hazırlanmıştır. Konu ile ilgili açıklamalar Görevler başlığında ayrıntılı olarak
anlatılmıştır. Liste son
tarihten başlayarak tarih sıralı olarak görüntülenir. Yani son verilen görev en
başta, ilk verilen görev en sonda yer alır. İşimi Tamamladım olarak işaretlenmiş
görevler sarı renkte, süresi dolmasına karşın yapılmamış görevler kırmızı renkte
görüntülenir.
Listede, Görevi veren kişi ile Görev konusu görüntülenir. Kullanıcı,
görmek istediği görev üzerinde fareyi tıklarsa, ilgili görev ekranda
görüntülenir. Kullanıcı, görev tamamlanmış ise, işimi tamamladım seçeneğini
işaretlemelidir. Bu tür görevler, hem kendi hem de görevi veren kullanıcının
ekranında sarı renkte görüntülenecek, görevi veren kullanıcı onaylayana kadar da
her iki kullanıcıda da görüntülenecektir. Onaylanmış görevler, Bitmemiş
görevlerde yer almayacağı için artık görüntülenmezler.
Bölümün üzerinde yer alan görev türü, filtre amaçlı kullanılır ve default
olarak Bitmemiş görevleri filtreler. Ama kullanıcı diler ise, Bitmiş ya da tüm
görevlerin bu listede yer almasını, buradaki ilgili seçeneklere tıklayarak
belirler.
Görevler, tarih aralığına göre de filtrelenir. Default aralık o yılın
başı ile (1 Ocak) bulunulan gündür. Ama, kullanıcı diler ise, başlangıç ya da
bitiş tarihini değiştirerek, daha kısa ya da daha uzun zaman aralığına ait
görevleri listeleyebilirler. Verdiğim
İşler
Kullanıcının başka kullanıcılara ya da kendine verdiği işlerin takibi
amacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Konu ile ilgili açıklamalar Görevler
ve Benim İşlerim başlığında
ayrıntılı olarak anlatılmıştır.
Liste son tarihten başlayarak tarih sıralı olarak görüntülenir. Yani son
verilen görev en başta, ilk verilen görev en sonda yer alır. İşimi Tamamladım olarak işaretlenmiş
görevler sarı renkte, süresi dolmasına karşın yapılmamış görevler kırmızı renkte
görüntülenir.
Listede, Görevi veren kişi ile Görev konusu görüntülenir. Kullanıcı,
görmek istediği görev üzerinde fareyi tıklarsa, ilgili görev ekranda
görüntülenir. Kullanıcı, görev tamamlanmış ise, işimi tamamladım seçeneğini
işaretlemelidir. Bu tür görevler, hem kendi hem de görevi veren kullanıcının ekranında
sarı renkte görüntülenecek, görevi veren kullanıcı onaylayana kadar da her iki
kullanıcıda da görüntülenecektir. Onaylanmış görevler, Bitmemiş görevlerde yer
almayacağı için artık görüntülenmezler.
Bölümün üzerinde yer alan görev türü, filtre amaçlı kullanılır ve default
olarak Bitmemiş görevleri filtreler. Ama kullanıcı diler ise, Bitmiş ya da tüm
görevlerin bu listede yer almasını, buradaki ilgili seçeneklere tıklayarak
belirler.
Görevler, tarih aralığına göre de filtrelenir. Default aralık o yılın
başı ile (1 Ocak) bulunulan gündür. Ama, kullanıcı diler ise, başlangıç ya da
bitiş tarihini değiştirerek, daha kısa ya da daha uzun zaman aralığına ait
görevleri listeleyebilirler.
Program
İstekleri
Program istekleri, www.cozumbil.com.tr adresinde yer alan kullanıcı giriş
bölümünden kullanıcı kodu ve şifre ile girilebilmektedir.
Program istekleri, Çözüm Veri Tabanında tutulmakta, kullanıcıların yaptıkları
istekler, programın genel işleyiş tarzına zarar vermeyecek içerikte ise olumlu
aksi taktirde olumsuz cevaplanmaktadır.
Program istemi sırasında kullanıcının İnternet'e bağlı olması zorunludur.
Program istekleri, Çözüm Network üst mönüsünde yer alır ve kimi bölümler
programca doldurulur.
Program türü hangi programda çalışılıyor ise, programca doldurulur. Ayrıca, yine
İlgili kişi, program sürümü ve mail adresi kullanıcının, program içindeki
kullanıcı tablosundan alınarak doldurulur ve kullanıcının bu bilgilere
müdahalesine izin verilmez. Kullanıcı bu bölümde yalnızca görev kısmını
doldurmalıdır.
İstem yapan kullanıcı, hangi bölüme yönelik istem yaptığını, bölüm kodunu
doğrudan yazarak girebileceği gibi, CTRL ve Enter tuş çiftini kullanarak
listeden de seçebilir (İlk kez program istemi yapılıyor ise, bölüm başlıkları
İnternet üzerinden Çözüm Web Server aracılığı ile, kullanıcının çalıştığı veri
tabanına transfer edilir.
Kullanıcı, isteklerini İstenen kısmına yazmalıdır. Ayrıca, Kullanıcı tanımlı
grafik ya da text raporlar ile ilgili tanımlar var ise, Text ve grafik dizaynı
başlıklarında yer alan bölümlere eklemelidir. Bilgilerin girilmesi sonunda,
kayıt düğmesine basıldığında, yapılan istem Çözüm Web Server üzerindeki veri
tabanına kaydedilerek Çözüm Server tarafından verilen işlem numarası ile
kullanıcı bilgilendirilir. Gelen mesaj, "Program İstemin İşlem Numarası İle Kaydedildi.
Lütfen İlgili Numara İle Takip Ediniz." şeklinde
olacaktır.
Yapılan program istemi, Çözüm Yazılım ekibi tarafından incelenir.
İnceleme 5 ayrı şekilde sonuçlandırılır. Gereksiz Görüldü (yapılan istemin ya da
eklemenin gereksiz olması durumudur), Sonra Yapılacak (İstem kapsamlı ya da o an
için yapılması zor olması durumudur), Açıklama Yetersiz (Program istemini yapan
yeterli açıklama yapamamıştır. İstemin karşılanabilmesi için daha fazla bilgiye
gereksinim vardır), Sorun Saptanamadı
(Yapılan bir hata
bildirimidir. Söz konusu
isteme yönelik her hangi bir hata saptanamamıştır), Yapıldı (istem yapılarak,
program yeniden derlenmiş ve İnternete kullanıcıların alması için
bırakılmıştır).
İstem Çözüm Yetkilisince onaylanması sırasında, istemi yapan kullanıcının
mail adresi var ise, sistem program istemi sonucuna yönelik bilgileri, istemi
yapan kullanıcının mail adresine gönderecektir.
Program isteminin sonucu, doğrudan web adresinden sorgulanabileceği gibi,
yine aynı isteme, eski program istemleri mönüsü kullanılarak da öğrenilebilir.
Yine Çözüm Networks üst mönüsü kullanılarak, eski program istemlerinden kriter
bölümüne işlem numarası yazılarak
yapılan söz konusu istem ekranda görüntülenir. Program istem ekranında yer alan
tuş takımı içindeki sorgula düğmesi kullanılarak, yapılan istemin sonucu
öğrenilebilir.
Sorgulama işlemi, doğrudan İnternet bağlantısı ile yapılacağı için,
öncelikle İnternet bağlantısı kontrol edilir. Bağlantı var ise, İşlem numarası
ile Çözüm Web Server üzerinde sorgu yapılır. Sorgu sonucu, eğer ilgili istem
için henüz her hangi bir işlem yapılmamış ise, yukarıda yer alan işlem
numarasının bulunduğu panel uçuk sarı renkte yapılmadı ibaresi ile görüntülenir.
Eğer gereksiz görülmüş ise kırmızı, sonra yapılacak denmiş ise sarı,
Açıklama yetersiz bulunmuş ise açık mavi, sorun saptanamamış ise açık yeşil ve
yapılmış ise koyu yeşil olarak görüntülenir. Ayrıca, işlem açıklaması ile
birlikte işlem tarihi yazdırılır. Eğer, isteme yönelik firmaca yapılacak bir
işlem kalmamış ise, onaylanmış ibaresi de bu açıklama panelinde yer
alır.
Eğer, program istemine yönelik, istemi cevaplayan Çözüm personelinin
açıklamaları da var ise, ekran yüksekliği artırılarak, yapılan başlıklı yeni bir
bölüm konur. Bu bölümde, istemi yapan kullanıcının yararlanmasına yönelik
açıklamalar yer alır.
|