Bilecik Devlet Hastanesi
Taşı Mermer,
Doğa güzelliğinin ötesinde tarihi geçmişi ile tanınan Bilecik ilinde yüz on sekiz yatakla hizmet vermeye çalışılan hastane tüm imkansızlıklara rağmen hastalara çözüm üretmeye devam ediyor. Yılda 120 bin civarında hastanın tedavi gördüğü hastanede, hedeflerin başında Tam Otomasyon Sistemi’ne geçerek daha iyi hizmet sunmak geliyor. Kısmen iç otomasyon sisteminin olduğu hastanede Çözüm Bilgisayarın programları kullanılıyor. Başta başhekim yardımcıları olmak üzere hastanenin idari sorumluları ile hastanenin işleyişi ve gelecekteki hedeflerini konuştuk.
Daha önceden çalıştığı hastanede Tam Otomasyon sistemi olduğu için, otomasyonun kazanımlarını bildiğini anlatan Aktaş şunları söyledi; “Bugün laboratuarımızda Çözüm Programı ile çok daha iyi şeyler yapabiliyoruz. Fakat bu işlemleri sadece kendi birimimizde görebiliyoruz. Yani tetkiklerin sonuçlarını program sayesinde ekranımızda görüp çok kısa bir sürede değerlerini ve sonuçlarını alarak dökümünü yapabiliyoruz. Ama Tam Otomasyon Sistemi’miz olmadığı için diğer birimlere bunları bilgisayar sistemi ile göndermek yerine, maalesef yine elden dokümanla gönderebiliyoruz. Daha önceden çalıştığım hastanede, çıkan tüm sonuçlar ve dokümanlar, otomasyon sayesinde gerek hekimin bilgisayarına, gerek polikliniklere, en önemlisi de hasta servislerine hızlı bir şekilde aktarıyordu.”
Yılmaz, sadece iç birimde program kullanılması nedeniyle programın gerçek işlevinin faydalarından yararlanamadıklarını belirteyılında kurulan hastanemizin o zamanki ismi “Memleket Hastanesi” olarak kurulmuş ve 15 yatakla hizmete açılmış. Bölgenin coğrafi şartları nedeniyle sürekli büyüyen hastanemiz, 1954 yılında Sağlık Bakanlığı'na devredilmiş ve bugünki ismini almış. 1957 yılında büyütülen hastanemiz, 50 yatak kapasitesine, 1960'lı yıllarda 70 yatak kapasitesine, 1970'li yıllarda 100 yatak kapasitesine ulaşmış. 1994 yılında Genel Sağlık Sistemleri Projesi kapsamına alınan hastanemiz, yeniden yapılandırılarak ve bir çok eksiği giderilerek 118 yataklı bir hastane düzenine ulaştı” dedi. Finansal açıdan yaşanan yetersizlikler nedeniyle birçok tıbbi cihazın yenilenemediği gibi fiziki yetersizliklerin de bulunduğunu belirten Ünsal, imkansızlıklara karşın tüm hastane çalışanlarının fedakarca çalıştığını söyledi. Ünsal, hastanede bulunan Çözüm Programları ile bir çok idari işi daha kısa bir sürede çözüme ulaştırdıklarını ifade ederek, “Ama esas hedefimiz; Çözüm Bilgisayar ile Tam Otomasyon’a geçmek. O zaman biz idarecilerin de işi çok daha kolaylaşacak. Fakat şu andaki maddi yetersizlik nedeniyle bunu sağlamamız zor. Çünkü ayrılan ödeneklerimiz çok az ve bunları tıbbi cihazlarımızın yenilenmesinde kullanmaya çalışıyoruz” dedi. “Çözüm ile çözüm daha kolay”
Bilgi işlem sorumlusu olarak, hastanede kullanılmakta olan tüm bilgisayarların en iyi düzeyde ve en verimli şekilde çalışmasını sağlamak olduğunu ifade eden Yılmaz, bilgisayar dünyasının tüm kolaylıklarını kullanarak hastanenin hizmetine sunmaya çalıştıklarını söyledi. Yılmaz, 'Bilgi İşlem Merkezi’ nin hastanenin temel taşlarından biri olduğunu belirterek, şunları söyledi, “İyi bir hastane işletmeciliğinin başında; kaliteli ve çözüme yönelik hizmet sunma anlayışı geliyor. Bu anlayışın en iyi şekilde pratiğe aktarılması da hastanede ciddi bir Otomasyon Sistemi kurulmasından geçiyor. Otomasyon sistemi ile sadece bugüne yönelik bir çözüm üretmekten öte çözümleri yarına taşımak gerekli. Bu gün gerek teknoloji çağı gerekse bilgi çağı o kadar hızlı ilerliyor ve gelişiyor ki, dün yakaladığınızı veya kullandığınızı zannettiğiniz bilgi ve teknolojiler bugün geride kalmış oluyor. Bu hıza yetişmek çok zor. Hele söz konusu olan insan hayatı, insan sağlığı olduğunda saatler bile o kadar çok önemli ki, dünkü teknolojiniz ve bilginiz yeterli kalmıyor olabilir. Bu nedenle sürekli kendimizi yenilemek ve bu hıza ortak olmak zorundayız. Bu nedenle Hastane Otomasyonları çok önemli. Otomasyon sayesinde en büyük kazancımız 'zaman' olacağı gibi güncellenmekte olan ve sürekli kendini yenileyen 'bilgi' dağarcığımızda olacaktır. Bu kazanımlarla insan sağsağlığına ve hayatına daha iyi hizmet etme şansını yakalayacağımızı çok iyi biliyoruz. Ben inanıyorum ki biz Çözüm Bilgisayar ile bu hıza yetişecek ve daha verimli olacağız.” Yılmaz 2002 yılının Mart ayında Çözümle birlikte çalışmaya başladıklarını belirterek, ilk başlarda programa alışmakta zorlanmalarına karşın, programı tanıdıkça sorunların kısa sürede aşıldığını söyledi. Hastanede 'Sıramatik' servisi ile hastalara hizmet verdiklerini anlatan Yılmaz, “Başta Hasta Kabul olmak üzere, Eczana, İhale ve Satın Alma, Ayniyat, Muhasebe olmak üzere 10 kullanıcı ile Çözüm Programları’nı kullanıyoruz. Temel sorunumuz kalifiye elemanımız olmadığından dolayı, programı kullanmakta zorlanmamızdan geliyor. Bu konuda da Çözüm Bilgisayar destek vererek sorunları kısa bir sürede aşmamızı sağlıyor. Programları kullandığımız birimlerimizde, işlerimiz hem çok hızlandı hem de birimlerimizdeki işlemlerde ortaya çıkacak olan hata oranlarını en az seviyeye indirdik. Önceden haftalar alan işle şimdi günlük zaman içinde yapılmaya başlandı. En önemli kazançları mızdan biri de kırtasiye harcamalarının minimum seviye ye inmesi.” dedi
Yılmaz Tam Otomasyon Sistemi’ne geçmeyi çok istediklerini, maddi yetersizlikler nedeniyle bu projenin çok zaman alacağını bildiklerini söyledi. Yılmaz, “Esas hedefimiz Tam Otomasyon’a geçmek. O zaman ne kadar çok verimli olacağımızı ve Tam Otomasyon’la bölge hastanesi sıfatı daha kazanacağımız biliyoruz. Bilgi ve teknoloji çağına yol aldığımız bir bir dönemde Tam Otomasyon Sisteminin hastaneler için vazgeçilemez olduğunu çok iyi biliyoruz. Ama biz Çözüm Bilgisayar ile bunu da başaracağımızı biliyoruz. Bugün kısmen de olsa Çözüm ile çözümün daha kolay olduğunu gördük. Eğer biz donanımsal sıkıntılarımızı aşar ve Tam Otomasyon’a geçersek o zaman her şey çok daha güzel olacak” dedi. Hedeflerinin arasında Telefonla Randevu Sistemi ile en iyi hizmeti sunmaya çalıştıklarını söyledi.
Bulu, hastanede yirmi üç uzman, on beş pratisyen, beş diş teknisyeni olmak üzere, hemşiresinden hizmetlisine kadar toplam ikiyüz altı sağlık çalışanının özveriyle hizmet verdiğini vurgulayarak şunları söyledi; “Tam Otomasyon ile tüm sağlık çalışanları olarak yükümüzün daha çok hafifleyeceğini, böylelikle sorunsuzca işimizi daha iyi yapıp insanlara daha iyi hizmet sunacağımızı biliyoruz. Ayrıca Tam Otomasyon Sistemi ile kendimizi geliştirme şansı da yakalamış olacağız. ” “Günümüzde Otomasyon Sistemi’ni kullanmadan hızla artan iş ve işlem yüküne çözüm getirmek mümkün değildir. Ancak Otomasyon ayrı-ayrı uygulamaları değil bir bütünlüğü içermelidir. Yapılan her işlemin başka bir modülde karşılığı olmalıdır. Bu nedenle otomasyondan kastımız Tam Otomasyon’u içeren çözümlerdir. |