>
SSK KARADENİZ EREĞLİ
HASTANESİ
Türkiye'de İnternetten Randevu sistemini kullanan ilk hastane olma
özelliğine sahip olan SSK Kdz. Ereğli Hastanesi,teknolojinin olanaklarından
yararlanarak daha iyi hizmet veriyor...
Karadeniz'in kıyısındaki küçük bir ilçede 31 Aralık 1969 tarihinde
kurulan SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi, 120 yatak kapasitesi ile hizmete
açılmış. Büyük sanayi kuruluşları ve madenlerin olduğu bir bölge olan Ereğli'de,
işçi sayısının çokluğu ve hastalıklar sırasında yaşanan sıkıntılar, burada bir
SSK hastanesi kurulması fikrini doğurmuş. Böylece SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi, o yılların koşulları Içinde Ereğli
halkının dertlerine derman olmuş. Aradan geçen zaman içinde ihtiyaca yanıt
veremeyecek duruma gelen hastane, 1987 yılında yapılan ek binayla daha da
genişlemiş. Açıldığı yıllarda Türkiye Taşkömürü Kurumu, (TTK) Armutçuk Bölgesi
ve Erdemir Ereğli Demir Çelik Fabrikasının sigortalılarına ulaşabilen hastane,
bugün artan hizmet kapasitesi ve modern çehresiyle daha çok hastaya hizmet
veriyor.
Türkiye'de İnternetten Randevu sistemini kullanan
ilk hastane olma özelliğine sahip olan SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi, şimdi de
bölgenin en iyi hastanesi olmak için uğraş veriyor. Hastanede, İç Hastalıkları,
Kardiyoloji, Çocuk Hastalıkları ve Sağlığı, Nöroloji, Fizik Tedavi ve
Rehabilitasyon, Göğüs Hastalıkları, Cildiye, İntaniye, Aile Hekimliği, Diş
Hekimliği, Genel Cerrahi, Kadın hastalıkları ve Doğum, Ortopedi, Travmatoloji,
KBB, Göz, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Acil Servis, Eczane gibi servisler
bulunuyor.
İnternetten Randevu sis-temini kullanan
ilk hastane olmanın haklı gururunu yaşadıklarını söyleyen SSK Karadeniz Ereğli
Hastanesi'nin Başhekimi Operatör. Dr. Süleyman Doğancıoğlu, hastanelerinin mali
sorunlarını çözdükten sonra eksik olan bilgisayarları da tamamlayarak otomasyon
sisteminin rahatlığından tam anlamıyla yararlanmak istediklerini belirtiyor.
Bütün SSK hastanelerinde olduğu gibi dernek gelirinden başka kaynaklarının
olmadığını ifade eden Başhekim Doğancıoğlu, "Aslında SSK kuruluşu ve yasası
itibariyle çok büyük bir kurum. Kurum Başkanlığı'nda ise isteklerimize evet
demeye hazır bir yönetim var. Ancak Türkiye'nin genel mali sorunlarından
kaynaklanan sıkıntılar yaşıyoruz. Sigortanın kaynakları daha verimli
kullanılırsa, örneğin tahsilat yönünden sıkıntılar yaşanmasa sorun kalmayacak.
Bizim şu anda dernek gelirinden başka kaynağımız yok. Bir takım özel kuruluşlar
bize parasal yardımdan ziyade eksiklerimizi gidererek zaman zaman destek
oluyordu. Son 2 yıldır ekonomik yönden artan sıkıntılar, katkıları
azalttı.
Özellikle Erdemir, hastanemize kendi elemanlarını
gönderip, kırılanları dökülenleri tamir ederek inkar edilemez boyutlarda yardım
ediyordu. Yıllardır hastalarımız için kullandığımız oksijen ihtiyacımızı
Erdemir'den ücretsiz olarak temin ediyorduk. Ancak Erdemir Oksijen Fabrikası
kapandığı için mecburen bu ihtiyacımızı Düzce'den temin edeceğiz"
diyor.
"...Telefonla ve İnternetten Randevu sisteminin çalışmasıyla
birlikte kuyruklarda bekleme süresi çok kısaldı, kuyruk neredeyse
kayboldu..."
Hasta
potansiyelini daha çok işçi kesimi ve onların ailelerinin oluşturduğunu söyleyen
SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi BaşhekimYardımcısı Operatör Dr. M. Taner
Küçükçelebi ise hastanelerinde kullanılan otomasyon sistemi sayesinde
hastalardan son derece olumlu tepkiler aldıklarını ifade ederek: "Telefonla ve
İnternetten Randevu sisteminin çalışmasıyla birlikte kuyruklarda bekleme süresi
çok kısaldı, kuyruk neredeyse kayboldu. Bir ilaç almak için eskiden saatlerce
kuyruk bekleyen hastalarımız, şimdi maksimum 3-4 dakika bekliyorlar. Hasta
sayısı en yoğun saat 10.00 ila 12.00 arası, diğer saatlerde o kadar kuyruk
olmuyor. Kart müracaatın önündeki kuyruk ise saat 8.oo ila 9.oo arasında. O da
çok kısa bir kuyruk, çünkü hergün bin civarında hasta bizden randevu alıyor.
Geri kalan 200 kişi için de, çok kısa bir kuyruk oluşuyor. Saat 9.30-10.00'dan
sonra orada fiş alacağım diye bekleyen hasta olmuyor. Kuyrukların kalkmış
olmasının olumsuz olduğunu söylemek için çok art niyetli olmak gerekir Sanırım
bunu herkes de görüyordur" diyor.
SSK
Kdz. Ereğli Hastanesi olarak otomasyona geçme ihtiyacını ilk olarak, personel
maaşı hesaplanması konusunda yaşadıkları sıkıntıyla birlikte hissettiklerini
ifade eden Op.Dr. Küçükçelebi, "Basit bir tablo programı ile personel maaşlarını
hesap ediyorduk. Ancak çok kısa bir zaman sonra hesaplar konusunda sorun
yaşamaya başladık. O sırada elimize Sivas'ta çalışan bir firmadan faks geldi.
Firma, bu sorunu çözdüğünü söylüyordu. O firmadan bir demostrasyon disketi
istedim. Disketi açtığım zaman gerçekten, personel maaşlarının çok rahat bir
şekilde yapılabildiğini gördüm. Çözüm Bilgisayar adındaki bu firma ile temasa
geçerek programı satın aldık. O sırada SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi olarak bir
dernek kurmuştuk.
"...Bir ilaç almak için eskiden saatlerce kuyruk bekleyen
hastalarımız, şimdi maksimum 3-4 dakika bekliyorlar.Bu gelişmeleri inkar etmek için çok art
niyetli olmak gerekir..."
Tek
bilgisayarla DOS programını çalıştırmaya başladık. Daha sonra, eczaneyi devreye
soktuk. Eczaneyi devreye sokunca bir otomasyon kurmak gerekti. Bir ana makine
aldık. Ana makineye bağlı 10 makine aldık. Böylece 11-12 makinelik bir sistem
kurduk. Sonra muhasebe programını devreye soktuk. Arkasından hasta takip
programını aldık. TTümünü entegre ederek ve ana makinemizi devamlı geliştirerek
otomasyon sistemimizi ortaya koyduk. Zaman ve hız açısından sistemin çok büyük
yararını gördük. Yaklaşık 1 yıldan fazla bir zamandıır da Windows tabanlı
program kullanıyoruz. Hastanemizde çalışmaları devam etmekte olan tadilat
tamamlandıktan sonra, bütün modülleri daha aktif bir şekilde
kullanabileceğiz"diyor.
Amaçlarının bölgedeki en iyi hastane
olabilmek olduğunu kaydeden Op. Dr. M. Taner Küçükçelebi, kısıtlı olanaklarına
karşın, hastane bünyesinde kurdukları dernek aracılılığıyla önemli çalışmalara
imza attıklarını belirtiyor. Operatör Dr. Küçükçelebi, sözlerine şöyle devam
ediyor: "Öncelikle hastalarımıza daha verimli ve hızlı bir şekilde hizmet
verebilmek için bilgisayar ve program aldık. Bunun yanı sıra 16 aydan bu yana
toplam kalite yönetimi çalışması yapıyoruz. Tüm hastane personeli bu çalışmaya
katılmış vaziyette. Amacımız, bölgedeki en iyi hastane olabilmek. Bu arada ISO
9001- 2000 kalite belgesini almak üzere müracaat edeceğiz. Bu amaçlı
çalışmalarımız, toplam kalite çalışmamızın bir ayağı olarak devam etmekte. Bu
sene sonunda müracaatımızı yapacağız. Tahmin ediyorum 2003 yılında ISO 9001-
2000 belgesini almış olacağız. Dernek imkanlarımızı geliştirebilirsek,
polikliniklerin her birine bir bilgisayar almak istiyoruz. Böylece hasta
takibini daha kolay yapma şansımız olacak. Aynı zamanda ameliyathanelere,
kliniklere ve laboratuarlara da bilgisayar koyarak oradaki sarfiyatı, laboratuar
tetkiklerinin online olmasını sağlamak istiyoruz."
Ereğli'de çok sayıda internet kullanıcısı
olduğunu söyleyen Opr. Dr. M.Taner Küçükçelebi, sözlerini şöyle tamamlıyor:
"Ereğli Demir Çelik İşletmeleri'nin kendi içerisinde bir internet ağı zaten var.
Sadece Erdemir'in bin civarında kullanıcısı var. Bunlar internetten randevuyu
kullanabilirler, kullanıyorlar da. Fakat internet bağlantı hızımız düşük. Türk
Telekom, Ereğli'de ADSL'i hizmete açınca daha süratli bir bağlantı imkanımız
olacak. O zaman, sanıyorum Telekom'dan kaynaklanan bu sorunumuz da ortadan
kalkacak, internet kullanıcılarının bizim makineye ulaşmaları daha kolay olacak.
Böylece İnternetten Randevu sistemi çok daha aktif şekilde kullanılacak.”
Hastanenin eczane personelinden Hacı Ali Demir
ise, otomasyon sistemine geçilmesinden sonra işlerinin oldukça Hastanenin eczane
personelinden Hacı Ali Demir ise, otomasyon sistemine geçilmesinden sonra
işlerinin oldukça kolaylaştığını vurgulayarak "Önceden hastalar bize ilaç
sorduklarında depodaki ilaçlara tek tek bakıyorduk. Şu andaki sistem sayesinde
depoda var olan bütün ilaçları adetleriyle birlikte çok rahat bir şekilde
görüyoruz. İşimiz kolaylaştı" diyor.
Hastanedeki gelişmelerden büyük memnuniyet
duyduğunu ifade eden ev hanımı Kadriye Öztürk; “Hastanedeki tadilat işleri
bitince daha da rahatlayacağız. Bazen yine kuyruk oluyor, ama eskisi gibi uzun
süre beklememize gerek kalmadan işimiz görülüyor " diye konuşuyor.
Ereğli'de işçi olarak çalışan Metin Dalkılıç ise,
"Önceden SSK hastanesine gitmek ölümden beterdi. Karadeniz Ereğli Hastanemizde
işlemler için fazla kuyruk beklemiyoruz"diyor. Ereğli'de işçi olarak çalışan
Metin Dalkılıç ise, "Önceden SSK hastanesine gitmek ölümden beterdi. Karadeniz
Ereğli Hastanemizde artık işlemler için fazla kuyruk beklemiyoruz" diyor.
SAYILARLA SSK K.D.Z.
EREĞLİ |
|
Hekim sayısı; ...............................54 |
Ameliyat sayısı; ........................3327 |
Yatak sayısı; ...............................350 |
Diş Pol.hasta sayısı; ................14799 |
Poliklinik sayısı; ...........................24 |
Poliklinik hasta sayısı; ...........303150 |
Personel sayısı; ..........................404 |
Laboratuar tetkik sayısı; .......238027 |
Hemşire sayısı; ..........................102 |
Günlük bakılan hasta sayısı;...... 1400 |
Doğum sayısı; ..........................2024 |
Günlük verilen reçete sayısı; ......1200 |
|
|
Hürriyet-29.09.2001 |
Gözcü-03.10.2001 |
|