MEDULA V2.0 Uygulaması
GSS tarafından yapılan duyuruda, Medula 2.0’ın 18.12.2006 da uygulamaya
geçeceği belirtilmiştir. Otomasyon sisteminde gerekli düzenlemeler yapılmış
ancak henüz gerçek çalışma ortamı ilgili kurum tarafından uygulamaya alınmadığı
için (18.12.2006 Pazartesi günü uygulamaya alınacağı bildirilen sistem şu an
yalnızca test ortamında çalışmaktadır) yeni sürüm internette yayımlanmamıştır.
Medula v2.0 Online ve offline çalışması gereken iki ayrı bölümden
oluşmaktadır.
Normal hasta kabul, sevkli hasta kabul, takip numarası alma (provizyon
alma), tetkik veya tedavi için sevk etme (yeni takip numarası alma) ve reçete
yazma (eczaneler için takip numarası alma) işlemleri online olarak
gerçekleştirilmelidir.
Hastalara yapılan tetkiklerin, verilen ilaçların, ameliyatların,
kullanılan malzemelerin GSS’ye bildirilmesi, GSS’den en az bir gün sonra fatura
için onay alınması, faturaların düzenlenmesi ve GSS’ye gönderilmesi gibi
işlemler ise offline (hasta hastaneden ayrıldıktan sonraki herhangi bir zamanda)
gerçekleştirilmektedir.
Yeni sürümle birlikte Online işlemler için yapılması gerekenler aşağıda
sıralanmıştır. 1 – Normal başvuru
kaydı; Hasta Takip
modülünde bu konuda herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Hasta arama ekranında
hasta bilgileri sorgulanır. Yoksa yeni hasta kaydı girilir, devamında hastanın
muayene olacağı poliklinik ve doktor seçilir. Kayıt öncesi GSS provizyonu
sorulur. GSS bir takip numarası döndürür ve başvuru kaydı tamamlanmış olur.
GSS’de provizyon için hastanın muayeneye başladığı tarih esas
alınmaktadır. Dolayısıyla hasta birkaç gün içinde kontrole geldiğinde, provizyon
tekrar sorulmaz.
GSS sadece Takip Numarası döndürmekte, provizyon numarası vermemektedir.
2 – Sevkli başvuru
kaydı; Hastayı
sevk eden kurumda otomasyon kullanılıyor ve GSS’den takip numarası alınarak sevk
gerçekleştirilmiş ise, hastanın sevk evrakı üzerinde bu takip numarası
bulunmalıdır. Hasta arama ekranında, GSS Sevkli Hasta Kabul bölümünde, Takip
Numarası alanına, sevk evrakının üzerindeki Takip Numarası
yazılır.
Hastayı sevk eden kurumda otomasyon kullanılmıyorsa, hastanın sevki
GSS’de kayıtlı değildir. Fakat hasta sevklidir ve sevk kabulü yapılması gerekir.
Bu durumda hasta arama ekranında Takip Numarası alanına herhangi bir karakter
yazılır.
Diğer hasta arama kriterleri girilerek, hasta kartı bulunur, bulanamaz
ise yeni hasta kaydı açılır ve hasta bilgileri kayıt edilir. Arama ekranında
takip numarası alanına veri girişi olduğu için yeni başvuru kaydı aşamasında
otomatik olarak Sevk Kabul ekranı açılır.
Arama ekranında, takip numarası alanına 3 veya daha uzun veri girişi
olmuş ise, Sevk Kabul ekranındaki Takip No alanına bu veri otomatik aktarılır.
Buradaki takip numarası, sevk eden kurumun GSS’den sevk işlemi için almış olduğu
takip numarasıdır. Arama ekranında takip numarası alanına 2 veya daha kısa veri girişi yapılmış
ise, Sevk Kabul ekranındaki takip no alanı boş olacaktır.
Hastada sevk evrakı yok veya evrakın üzerinde takip numarası yok ise,
hastanın sevkinin GSS’de kaydı olup olmadığı “Hastanın Sevklerini Sorgula” tuşu ile
sorgulanabilir. Ekrana gelen listede sevk için alınan takip numarası, sevk
tarihi, sevk eden tesisin kodu ve adı listelenecektir. Listedeki uygun kayıt
seçilerek, takip numarası, gönderen hastane, sevk tarihi ve branşı Sevk Kabul
ekranına aktarılır. Gönderen hastane bilgisi aktarılmıyor ise, hastane
tanımlarında ilgili tesis kodu, bir hastane ile eşleştirilmemiş
demektir.
Gönderen doktorun Tescil Numarası (16 karakter), sevk eden kurumda
hastanın muayenesinin başladığı tarih (provizyon için bu tarih önemlidir),
provizyonun türü ve raporlu olup olmadığı bilgileri girilerek sevk başvurusu
kayıt edilir.
ESC ile Sevk Kabul ekranından çıkılır, poliklinik ve doktor seçilerek
normal başvuru gibi kaydı yapılır. Provizyon sorgulaması aşamasında sevk başvuru
kaydı kontrol edilecek ve GSS’ye sevkli hasta kabulü yapıldığı otomatik
bildirilecek, sevk zinciri tamamlanarak yeni takip numarası
alınacaktır.
Sevki yapan kurum bilgisi GSS’ye tesis kodu şeklinde gönderilmektedir.
Bunun için hastane tanımları GSS sayfasına Tesis Kodu alanı eklenmiştir. Mevcut
ve yeni açılacak hastane kartlarında, bu alan mutlaka doldurulmalıdır. GSS’de
tesis listesi ve kodları bulunmaktadır. “GSS Tesis Listesi” tuşu ile liste
görüntülenebilir ve uygun tesis seçilerek, tesis kodu aktarılır. Ekrana liste
gelmedi veya liste boş ya da aranan kayıt listede bulunamadı ise, “Tesisleri Güncelle” tuşu ile son tesis
bilgileri GSS’den otomasyona aktarılmalıdır. Yardımcı GSS
İşlemleri
İşlemlerin iptal edilmesi veya yapılan hataların düzeltilebilmesi
amacıyla yardımcı işlemler GSS tarafından yayınlanmış ve Çözüm Otomasyon
programına aktarılmıştır. Hasta kartı F6 Menü/Provizyon altında “GSS Takip Detay” ve “GSS Takip No Sil” menüleri yer
almaktadır. GSS Takip Detay ile, GSS’den alınan provizyon bilgileri GSS’den
sorgulanır ve ekrana getirilir. GSS Takip No Sil ile alınan takip numarası GSS
tarafından iptal edilir.
Takip numarası silme işlemi, kullanıcı tanımlarındaki “GSS Takip Numarası Silebilir”
yetkisine bağlanmıştır. 3 – Tetkik / Tedavi amaçlı
sevk; Hasta tetkik
veya tedavi için kurum dışına sevk edildiğinde, bu işlem otomasyon içinde “Kurum Dışı Sevk” ekranından
yapılmaktadır. Bu ekranda gönderilen hastane, gönderen doktor, gönderilen
poliklinik mutlaka belirtilmelidir. Kayıt öncesi sevk işlemi için GSS provizyonu
alınıp alınmayacağı sorulur. Sevk evrakının yazdırılabilmesi için provizyon
zorunludur. Provizyon alınmamış ise, yazdırma aşamasında aynı soru tekrarlanır.
Provizyon bilgileri GSS sayfasında görülebilir.
Sevk Provizyon bilgilerinin sevk evrakına yazdırılabilmesi için
#GSSSEVKTAKIPNO#, #GSSSEVKTARIH# ve #GSSSEVKSONUC# değişkenleri
kullanılabilir.
Yetkisi olan kullanıcı, sevk işlemi için alınan takip numarasını
silebilir, daha sonra yeni takip numarası alınabilir.
Sevk eden doktorun tescil numarası personel kartında belirtilmemiş ise,
sevk provizyonu hata verebilir. Doktorların Diploma Tescil Numaralarının personel
kartında Tescil Numarası alanına girilmesi gerekmektedir. GSS’den yapılan duyuru
şu şekildedir. “Doktor Tescil numaraları
Sağlık Bakanlığı tarafından bildirildikten sonra kullanılacaktır. GSS tarafından
ilan edilecek tarihe kadar, kamu hastaneleri için doktor tescil numarası
kontrolü yapılmayacaktır.” 4 – Reçete; İlaç reçeteleri için GSS’den takip
numarası alınması gerekmektedir. Otomasyon programında reçete düzenleme işlemi
için, Doktor poliklinik işlemleri ekranındaki İlaç Reçetesi menüsü
kullanılmaktadır. İlaçlar girilerek kayıt işlemi yapılır. Reçete evrakı
yazdırılmak istendiğinde, GSS provizyonunun yapılması gerektiği uyarısı
görüntülenir. Kullanıcı onayladığında Eczaneye sevk için GSS’den takip numarası
alınır ve reçete yazdırılabilir. Provizyon alınmadığında reçete yazdırılamaz. Bu
sayede Eczaneler için sevk zinciri tamamlanmış olur. 5 – 18 yaş altı hasta
takibi; Kurum
kartı kurum tipi olarak “18 yaş
altı” seçeneği eklenmiştir. Bu şekilde başvuran hastalar için ayrı bir kurum
açılır, kurum tipi olarak 18 yaş altı belirlenir. GSS provizyonu ile ilgili
parametreleri işaretlenir. Sıkça Sorulan
Sorular 1 – Hastanın başvurusu yeni muayene
olarak kayıt edildi ve GSS’den takip numarası alındı. Ancak hasta daha sonra
sevk evraklarını getirdi. Hastanın sevk başvurusu daha sonra yapılabilir
mi? Cevap: Hasta kartında F6
Menü\Faaliyetler\Sevk Kabul menüsü ile sevk kabul ekranına her zaman
ulaşılabilir. Bu ekrandan sevk bilgileri girilir ve kayıt edilir. F6 menü
provizyon alt menüsünden mevcut takip numarası silinir. Aynı menüden yeniden
provizyon sorgulanır ve yeni takip numarası alınır. 2 – Sevkli bir hastanın başvurusu
normal başvuru olarak kayıt edilebilir mi? Cevap: Sevk zincirinin takip edilebilmesi
için hastanın durumuna göre uygun kayıt yöntemi seçilmelidir. GSS ödemeleri
yaparken sevk zinciri esas alınmaktadır. 3 – Gelen sevk kaydında, listeden
uygun sevk seçildiğinde, sevk eden hastane bilgileri otomatik
gelmemektedir. Cevap: seçim sonrası tesis kodu, mevcut
hastane tanımları içinde aranmakta, bulunan hastane ekrana otomatik
getirilmektedir. Otomatik gelmemesi durumunda hastane bulunamadı demektir. Bu
durumda hastane kayıtları kontrol edilmeli, tesis kodu boş olan hastane
kayıtları düzeltilmelidir. 4 – Hastane tanımları ekranında GSS
Tesis listesi tuşu çalışmamaktadır. Cevap: Tesis listesi GSS’den
güncellenmemiş demektir. Bir sağdaki “Tesisleri Güncelle” tuşu ile tesis
bilgileri GSS’den, otomasyon sistemine alınmalıdır. Bundan sonra, GSS Tesis
Listesi tuşu çalışacaktır. 5 – Sevkli hasta kabulü için hasta
arama ekranında Takip numarası alanına veri girişi yapılması zorunlu
mudur? Cevap: Takip numarası alanı
doldurulduğunda, yeni işlem kaydı aşamasında Sevk Kabul ekranı otomatik
açılmakta, başvuru kaydı ve dolayısı ile provizyon alımı öncesi sevk
bilgilerinin girişi sağlanmaktadır. Takip numarası alanı boş bırakılır ise, yeni
işlem kaydında sevk ekranı gelmeyecektir. Bu durumda ya kayıt aşamasında
provizyon alınmamalı ve daha sonra Sevk Kabul ekranı doldurularak provizyon
alınmalı, ya da alınan provizyon önce iptal edilmeli, Sevk Kabul bilgileri
doldurulmalı ve sonra yeni provizyon alınmalıdır. 6 – Sevk Kabul ekranında muayene
başlama tarihi alanına ne yazılmalıdır? Cevap: Sevk eden kurumda, hastanın
muayenesinin başladığı tarih yazılmalıdır. Çünkü GSS’de muayene başlama tarihi
esastır. Bu tarih sevk evrakında bulunmalıdır. Örneğin hastanın başvurusu
11.12.2006 ve sevk tarihi 12.12.2006 ise, Sevk Kabul ekranında muayene başlama
tarihi alanına 11.12.2006 yazılmalıdır. Sevkli hastanın kabulünde, yeni takip
numarası alımı aşamasında GSS’ye bu alandaki tarih bilgisi
gönderilmektedir. 7 – Tetkik veya tedavi amaçlı hasta
başka bir kuruma sevk edildiğinde, GSS den provizyon alınmadan neden sevk evrakı
yazdırılamıyor? Cevap: Sevk zincirinin takip edilebilmesi
için GSS’den sevk provizyonu almak zorunludur. Alınan takip numarası ve hastanın
başvuru tarihi (provizyonun alındığı tarih) sevk evrakı üzerine yazdırılmalıdır.
Sevk edildiği kurumda hastanın kabulü yapılırken, evrakın üzerindeki takip
numarası ve muayene başlangıç tarihi esas alınacaktır. 8 – Doktor Tescil
Numarası 2 adet olan doktorlarda hangisini tanımlamalıyım?
|