SSK Kütahya Hastanesi
Seramik ve çinileriyle
ünlü Kütahya ilimizin SSK Hastanesi'de, seramik ve çinilerle
süslü. Hasta yatak odalarının dahi seramikle döşendiği hastanede Çözüm
Bilgisayar'ın oluşturduğu gelişmiş
bir bilgisayar
ağı kullanılıyor. 1983 yılından beri hastanede görev yapan Başhekim Op. Dr.
Cahit Yılmaz, gelecek yıla kadar mutlaka tam otomasyon sistemine geçeceklerini belirtti.
Hastane Müdür Yardımcısı Hüseyin Cengiz de, kendilerinden hiçbir
desteği esirgemeyen Çözüm Bilgisayar sayesinde kurulan otomasyon sistemi ile çalışma veriminin maksimum
seviye çıktığını söyledi.
Temeli
1964 yılında atılan Kütahya SSK Hastanesine gittiğinizde, sizi ilk olarak yeşil
bir alan içinde havuza yerleştirilmiş, çinilerle süsle dev bir seramik vazo
karşılıyor. Tertemiz bir çevre düzenlemesi dikkatinizi çekerken, hastanenin
hemen arkasına yapılmakta olan 10 katlı ek bina 'işte ben de buradayım'
dercesine kendini gösteriyor. 1968 yılının şubat ayında, 120 yatak ruhsatlı Dahiliye, Hariciye, Nisaiye, Göz, KBB ve Röntgen servisleri ile faaliyete geçen hastane, bugün tam 326 yatak kapasitesi ve toplam 331 personeliyle hizmet veriyor. 30 uzman doktorun görev yaptığı hastanede; 7 pratisyen doktor, 5 diş doktoru ve 8 eczacı bulunmakta. 57 faal bilgisayarın bulunduğu hastanenin başhekimlik görevini Op.Dr. Cahit Yılmaz üstlenmiş durumda. 1983 yılından beri Kütahya SSK Hastanesi'nde çalışan Yılmaz, 8 Ağustos 2001 tarihinden itibaren de hastanede Başhekim olarak hizmet veriyor. Son bir yılda sorunların çözümü noktasında ciddi adımlar attıklarını ve hastaneyi inşa adına yeniden yapılandırdıklarını belirten başhekim Yılmaz, Çözüm Bilgisayar sayesinde hastanenin tam anlamıyla bilgisayar ortamına geçtiğini söyledi. Makamında çalışırken ziyaret ettiğimiz ve kısa bir söyleşi gerçekleştirdiğimiz başhekim Yılmaz, en geç 2003 yılının sonunda hastanenin her birimini tam anlamıyla otomasyon sistemine geçireceklerini belirtti. Yılmaz, inşaatı devam etmekte olan 10 katlı ek bina ile bölge hastanesi olmaya aday olduklarını da ifade ederek, ISO Kalite Belgesi almak içinde çalışmalarının son aşamaya geldiğini söyledi. Göz Hastalıkları Uzmanı olarak SSK Kütahya Hastanesi'nde 1983 yılında göreve başladığını, 8 Ağustos 2001 tarihinden itibaren de Başhekimlik görevini yerine getirdiğini ifade eden Yılmaz, 19 yıldır aynı hastanede görev yapmanın çok büyük avantajlarını gördüğünü, bu sayede sorunların kaynağının tespiti ve çözümü konusunda daha etkin olabildiğini belirtti. Yılmaz, hastanenin , inşaat bazında ömrünü tamamladığını ve bütünüyle yenileme ihtiyacı duyduklarını söyleyerek, “Nereye elimizi atsak, elimizde kalıyordu. Bu nedenle de her yeri baştan yenilemek zorunda kaldık. Hastaneyi günümüzün koşullarına göre yeniden inşa ediyormuşçasına çalıştık. Birkaç yıl öncesine baktığınız zaman, hastane gerçektende sanki yeni yapılmış gibi” dedi. Yılmaz, yapılan her işte bütün hastane çalışanlarının çok büyük emeği olduğunu vurgulayarak, sorunların iyi bir ekip olmadığı sürece çözülemeyeceğini belirtti. “Önceden hastaneye muayene olmaya gelen
hastamız, sabah hastaneye geliyor, ilk olarak sıra için kuyruğa giriyor, sonra
da doktor için kuyrukta bekliyordu. Ve tabi sonra da reçete, ardından ilaç alma
kuyruğu. Bu süre akşamı buluyordu. Ama şimdi; evinden bir telefon açıyor,
randevusunu alıyor, saatinde gelip muayenesini oluyor, reçete ve ilaç için
numara alıyor ve işlemini bitiriyor. Toplam harcadığı süre 10 ile 30 dakika.
Böylelikle ne hastada ne de hekim de zaman kaybı ve kuyrukların yarattığı
stres, üzüntü ve gerginlik olmuyor.”
Başhekim Yılmaz, sistemin hastanenin her alanında çalışma verimini çok
arttırdığını vurgulayarak,asıl hedeflerinin; 2003 yılında poliklinikleri de
sisteme dahil ederek, tam otomasyona geçmek olduğunu söyledi. Bunun için
altyapıyı oluşturduklarını da anlatan Yılmaz, “Klinikleri mutlaka bilgisayar ağı
ile donatacağız. Klinikte görev yapan bir hekim, hastanın rahatsızlığını
bilgisayara yazdıktan sonra, reçetesini de bilgisayarla yazmalı. Ve tuşa
basınca dareçete direkt eczanede bilgisayarda eczacının önünde olmalı.
Hastasını tetkik için laboratuara gönderen hekim, tuşu tıklayınca sonuçları
önünde görmeli” dedi. Yılmaz, Tüm bu işlerin finansını, SSK Genel Müdürlüğü'nün ayırdığı bütçenin dışında, Kütahya SSK Hastanesi Koruma Ve Hizmetlerini Geliştirme Derneği'nin büyük katkılarıyla karşıladıklarını anlattı. En büyük desteğin ise kendilerini büyük maddi kolaylıkları sağlayan Çözüm Bilgisayar'dan geldiğini belirten Yılmaz, bir çok kişi, kurum ve kuruluşun da hastaneye maddi kaynak oluşturduğunu kaydederek, “Bir çok hasta odasını sivil toplum örgütleri yaptırdı. Bizde bu odalara onların adlarını verdik!” dedi.
Cengiz, otomasyon sisteminin şu an için, 'ilk müracaat', 'acil servis',
'ameliyathane', 'röntgen merkezi',’laboratuar', 'eczane', 'muhasebe', 'satınalma', 'ambar'
ve 'Kalite Güvence Odası'nda faaliyette olduğunu belirterek, sistemin
sadece hastaların yattığı servislerde ve poliklinikle de olmadığını söyledi. Bugüne
kadar gerek sistemden gerekse programlardan herhangi bir şikayetlerinin
olmadığını kaydeden Cengiz, sistemin tüm taleplerine ve ihtiyaçlarına cevap
verdiğini belitti. Cengiz, 'Çözüm Telefonla Randevu' sistemine bu yıl
geçmelerine rağmen ummadıkları bir başarı yakaladıklarını kaydederek şunları
söyledi;
İlk defa bir SSK hastanesinin 24 hatla Randevu Sistemi'nde hizmet verdiğinin
altını çizen Cengiz, telefon açan insanlardan yüzde 63'ün randevu alabildiğini,
bunun da ortalama günde 1400 hasta demek olduğunu söyledi. Cengiz, randevu
alamayanların sistemin hatasından dolayı değil, sistemi kullanamamalarından
kaynaklandığını belirterek, “Sistemde herhangi bir sorunla karşılaşmadık daha.
Bazen donanım eksikliği yada malzeme sıkıntısından dolayı sorun yaşıyoruz. Birde
kullanıcı sorunu var, bu da eğitim yetersizliğinden. Bu sorunlarda da Çözüm
Bilgisayar gereken her türlü desteği bize sunuyor. Malzeme desteğinden tutun,
elaman gönderip bizim kullanıcılarımıza eğitim desteği verene kadar”
dedi. Sistemle birlikte kuyrukların yok olduğunun bir kez daha altını çizen Cengiz, çalışma veriminin de çok arttığını ve sistem sayesinde hastane içindeki her türlü rakamsal bilgiye anında ulaşabildiklerini anlattı. Cengiz, Çözüm Bilgisayar'la sürekli olarak iletişim halinde olduklarını belirterek, “Firma programını satıp, sistemi kurduktan sonra sırtını dönüp gitmedi. İlk başta kötü olan maddi durumumuza karşılık, bize çok büyük maddi kolaylık sundu. Sonrada donanım, eğitim ve eleman desteklerini gördük. Ve sorunlarımıza kayıtsız kalmak yerine tam destek verdiler. En ufak sorunumuza bile çok ciddi yaklaşarak çözümüne yardımcı oldular” dedi. Cengiz, hedeflerinin Çözüm
Bilgisayar ile birlikte 2003 yılında hastanenin tümünü otomasyon sistemi ile
donatmak olduğunu vurguladı. Kalay, sistemi her geçen gün büyüttüklerini, son olarak ameliyathaneyi de sistemin, içine dahil ettiklerini belirtti. Ameliyathanede ki tüm gereksinimlerin bilgisayarla karşılandığını ifade eden Kalay, “ameliyathanede bilgi işlem ortamında daha verimli olmaya başladı. Büyük, küçük, orta tüm ameliyatlar bilgi işlem ortamında kayıt altına alınıyor. Ameliyatın maliyetinden tutunda hemen gereksinimi duyulan ilaçlara kadar her şeyi hiç zaman kaybetmeden görebiliyorsunuz.Ve artık hasta ameliyathaneden daha çıkmadan gereksinimleri, neler yapılması gerektiği ve tüm bilgileri gerekli yerlere ulaşıyor” dedi. Ameliyatın maliyetinden tutunda hemen gereksinimi duyulan ilaçlara kadar her şeyi hiç zaman kaybetmeden görebiliyorsunuz. Ve artık hasta ameliyathaneden daha çıkmadan gereksinimleri, neler yapılması gerektiği ve tüm bilgileri gerekli yerlere ulaşıyor” dedi. Kantarcıoğlu, sistemin tam oturmasıyla her şeyin çok daha iyi sonuç vereceğini ifade ederek, yaşanan sorunların da sistemin tam anlamıyla oturmamış olmasından ve kullanıcıların yeterince bilgisayara hakim olmamasından kaynaklandığını söyledi. Artık sadece sicil numarası ile hastanın yıl içinde aldığı reçeteleri dahi takip edebildiklerini belirten Kantarcıoğlu, “Bu, işlemlerin günlüğe dönük olarak izlenebilirliliği açısından çok önemli. Hem yanlış kayıt yapmaktan kurtuluyoruz, hem de daha iyi hizmet verebiliyoruz” diyerek sistemden memnuniyetini dile getirdi. Kantarcıoğlu, Çözüm Bilgisayar'la sürekli iletişim halinde bulundukları ve bu saye de yaşanan en ufak sorunda dahi, sorunu en kısa sürede çözdüklerini ifade etti. Çağdaş Bir
Uygulama; Birinci adım: İlk olarak sistem sizden
Dosya Numaranızı (Karnenizin ön yüzüne yapıştırılmış olan barkot etiketin
üzerinde büyük puntolarla yazılmış olan numara) isteyecektir. O numarayı
tuşlayın. Sonra (X) tuşuna basın. Yazı ve Fotoğraflar : Tezcan TAN |