Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

01.10.2014 – 09.10.2014 Tarihli SUT Güncellemeleri

 

     Bilindiği gibi Sağlık Uygulama Tebliği'nde (SUT) yapılan değişikliklerden sonra MEDULA sisteminde 01.10.2014 ile 09.10.2014 tarihlerinde güncellemeler yapılmıştır. Buna göre;
 
     01.10.2014 tarihi sonrası SUT KODLU malzeme gönderimleri zorunlu hale gelmiştir. MEDULA sisteminden dönecek fiyatlar ÖZEL HASTANELER için gönderilen KDV * SUT tutarı, VAKIF ve ÜNİVERSİTELER için SUT tutarı, KAMU HASTANELERİ için işletme gideri (%12) * SUT tutarı olarak belirlenmiştir.
 
     Ne Yapılmalı?
 
     Bu güncellemeler doğrultusunda, Kurumlarımızın Sisohbys 2.0.0.924 ve sonrası sürümlerini kullanmaları gerekmektedir. Belirtilen sürümler alındıktan sonra öncelikle SUT güncellemeleri için 223 nolu task çalıştırılmalıdır.
 
      Güncelleme sonucu sisteme eklenen malzemelerin SUT kodları, tanımlanmış stok kartları ile (EAN koduna SUT kodunun yazılması) eşleştirilmelidir.
 
     Not: Fiyatsız malzemeler için MEDULA sıfır döneceğinden MV3 Fatura işlemlerinde tutar farkı olmaması için ilgili malzeme paket kapsamına alınmaktadır.
 
      Malzeme fiyatı için gönderilen SUT fiyatı tavan fiyattan düşük ise gönderilen fiyat, yüksek ise tavan fiyat MEDULA tarfından dikkate alınmaktadır. Dolayısıyla, tavan fiyattan yüksek fiyat gönderiminde otomatik eşitleme yapılmakta, düşük fiyat gönderiminde MV3 Fatura İşlemleri ekranının loglar sekmesinde 'xxx kodlu malzeme xxx TL olarak faturalandılıyor. Tavan fiyata göre xxx TL olarak faturalandırılabilir.' uyarısı verilmektedir.
 
     Sıkça Sorulan Sorular
 
     Soru: MV3 Fatura işlemlerinde güncel sürüm kullanıyorum. Fatura kayıt işlemi yapmak istediğim zaman, 15704 hata kodu ile 'xxx kodunun 01.10.2014 tarihi sonrası SUT tanımı bulunamadı. SUT güncellemesi yapmanız gerekmektedir. Sistem yetkilisi ile görüşünüz.' mesajını alıyorum. Ne yapmalıyım?
 
     Cevap: 223 nolu task çalıştırılmalıdır. Sonrasında stok kartı ile eşleştirilen kodun güncel SUT kodu olduğu kontrol edilmelidir.
 
     Soru: MV3 Fatura İşlemleri ekranından fatura kayıt yapmak istediğim zaman '0001 hata kodu ile İşlem başarısız. Sistem hatası.' mesajını almaktayım. Ne yapmalıyım?
 
     Cevap: medulayeniversiyon@sgk.gov.tr adresine bu sorun iletilmelidir. Ayrıca 0312 414 41 41 telefonundan Medula Yardım Masası ile iletişime geçilmelidir.
(13.10.2014)