Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Çözüm Telefonla Sistemi

SSK’lardan Sonra Şimdi de Devlet Hastanelerinde

 

             Randevulu iş potansiyeline sahip SSK hastaneleri için tasarlanmış ve halen 30’a yakın SSK Hastanesinde kullanılan  Telefonla Randevu Sistemi, kamu/özel kurumlara bağlı hastane Dispanser, Poliklinikler ve sağlık istasyonlarının gereksinimlerine göre geliştirilerek, kullanıcıların seçimine bağlı özellikler ile kurumların hizmetine sunuldu. İlk olarak Bilecik Devlet Hastanesi, daha iyi hizmet vermek amacı ile “Çözüm Telefonla Randevu Sistemi’ni” otomasyon sistemine dahil etti. Yeni sistem hakkında bilgi aldığımız Başhekim Opr. Dr. Mehmet Karataş ile Çözüm Haber olarak kısa bir söyleşi gerçekleştirdik.

           

Bilecik Devlet Hastanesi

            - Çok uzun süredir Bilecik halkına önemli hizmetler verdiğinizi  biliyoruz. Bir hekim olarak aynı ilde uzun bir süre hekimlik yapmanın avantajları nelerdir ?

 

            Avantajları çok fazla. Ve ben bu avantajları gerek başhekimliğim gerekse hekimliğim süresince olabildiğince kullanmaya çalıştım. Meslek hayatımın on üç yılını Bilecik'te geçirdim. Yedi  aydır da Başhekimlik görevini ikinci kez yürütüyorum. Uzun bir süredir Bilecik'te olmam nedeniyle gerek yörenin gerekse yöre halkının yapısını iyi tanımaktayım. Bu nedenle de bu birikimimi olabildiğince iyi kullanarak hizmet etmeye çalışıyorum. İletişim yakaladığımız önemli avantajlarımızdan. Artık birbirimizi tanıdığımız için çok daha rahat diyalog kurup, sorunların üstüne hızlı bir şekilde gidebiliyoruz. Ve bunca yılın birlikteliğin getirmiş olduğu temel kazanım; Güven duygusunu geliştirmiş olmamız büyük avantaj  sağlıyor.

            

Telefonla Randevu Sistemi

            - Yeni uygulmaya geçirdiğiniz Çözüm Telefonla Randevu Sistemi’nin Getirdiği kazanımları ve kolaylıkları  değerlendirir misiniz ?

 

            Gelişmekte olan hastanemizin başlıca ihtiyacı; otomasyon sistemine geçmekti. Çünkü teknolojinin her geçen  gün  çok daha hızlı geliştiği bir dönemde, bizler gibi sürekli olarak büyüyen  hastanelerin   geri  kalması bizleri çok daha zor koşullara sokardı. Otomasyon sistemi bugün hastaneler için vazgeçilmez bir noktadır. Artık verimli çalışmak ve çok daha iyi hizmet sunmak isteyen bir hastanenin mutlaka   otomasyon  sistemine  geçmek zorunda olduğunu düşünüyoruz. Gerek hastanenin işleyişinden sorumlu olan idari işlerinde idari personelin, gerekse hastaların fiziki durumlarını takip etmede hekimlerin işlerini daha iyi, daha verimli ve daha süratli yapabilmelerini sağlamak için otomasyonun gerekli olduğuna inanıyoruz. Özellikle maddi ve zaman kayıplarını önlemek için şart olduğunu biliyoruz. Bu nedenle de otomasyona geçme arzumuz çok önceden vardı. İlk olarak İkibin yılında hastanemize sınırlı sayıda kullanıcı  ile işe başladık. Daha sonra mevcut programların yetmediğini gördük. Bizler de ihtiyaçlarımıza cevap vermeyen otomasyonumuzu nasıl yenileyebilir ve nasıl değiştirebiliriz dediğimiz bir dönemde işi en iyi bilen firmaların başında gelen Çözüm Bilgisayar ile ilişkiye geçtik. Ve bugüne kadar da onlarla güzel ve verimli bir işbirliği yaparak iyi bir noktaya  geldik.

 

             Bugün hastanemizde bulunan Otomasyon Sistemimizin işlerimizdeki kazanımlarını, kolaylıklarını ve verimliliğini gördük. Başta idari personelimiz olmak üzere çalışanlarımızın yükleri azaldığı gibi çalışma verimlilikleri de arttı. Ve en önemlisi, imkansızlıklar ve zor şartlar içinde hastalarımıza ve halkımıza daha iyi hizmet sunmaya başladık.

 

              Son olarak ta 3 Kasım’ 03 tarihinde yine Çözüm Bilgisayar ile birlikte “Telefonla Randevu Sistemi’ni” halkımızın hizmetine sunduk.

 

Bilecik Devlet Hastanesi Başhekim Sayın Op. Dr. Mehmet KARATAŞ

               - Çözüm Telefonla Randevu Sistemi  Hastanenize ne gibi katkılar sağladı ?

            “Özellikle Hastanemize ilçelerden ve çevre köylerden çok fazla hasta geliyor. Bu hastalarımız daha önceden, sıra alabilmek için sabahın beşlerinde yada bir gece önce gelerek hastane kapısında beklemekteydiler. Ve bazen de sıra alamadıkları için bir ertesi güne kalmaktaydılar. Bu onlar için başlı başına bir eziyete dönüşmekteydi. Bu eziyet aynı zamanda şehrimizde yaşayan  insanlarımız için de geçerliydi. Biz bu sorunu  çözebilmek ve daha iyi hizmet verebilmek için Çözüm’ün Telefonla Randevu Sistemi’nden geçtiğini biliyorduk. Bu nedenle Çözüm Bilgisayar ile işbirliği yaparak sistemi 3 Kasım'da hayata geçirdik.

Bilecik Devlet Hastanesi Başhekim Sayın Op. Dr. Mehmet KARATAŞ

           Şu  anda  4  hatla,  hastalarımıza “alo” diyoruz. İlk başlarda  ciddi sorunlar yaşayacağımızı düşünüyorduk. Ama korktuğumuz gibi de olmadı. Bazı teknik sıkıntılar yaşasak ta sistem çok kısa zamanda oturdu. Yaşadığımız sıkıntıların başında ise halkımızın sisteme alışamaması geliyordu; Telefon açarak randevu alan hastamız çoğunlukla randevuyu onaylamadan telefonu kapattığı için  randevu saatinde geldiğinde ismini göremiyor. Ya  da telefonla  almak  yerine tekrar hastaneye gelerek randevu  almaya çalışıyor. Bu nedenle sıkça sorunlar yaşasak ta, bu sorunlar her geçen  gün  daha  da  azalıyor. Halkımız sisteme alıştıkça daha çok memnun olduklarını görüyoruz. Vatandaşlarımız kuyruklarda beklemek yerine, telefonla randevu alabilmenin kolaylıklarını gördükçe sistemi daha çabuk benimsiyor. Bu onlar için büyük bir kolaylık olurken, hekimlerimiz de gün içinde bakacakları hastaların sayısını görebiliyorlar. Ayrıca sistem hastalarımızı, eşit biçimde hekimlerimize dağıtarak randevu verdiği için, hekimlerimiz daha çok vakit ayırarak hastalarını muayene edebiliyor. Böylelikle daha verimli oluyorlar.  Köyler den gelen hastalarımız ise artık eziyet  çekmiyorlar. Her geçen gün hastalarımızın memnuniyetini görmek bizi daha çok mutlu ediyor.” dedi.

Bilgi İşlem Merkezi Sorumlusu Sayın Necati YILMAZ

            “Sistem ile Sıra Karmaşası Ortadan Kalktı”

            Bilgi İşlem Merkezi Sorumlusu Necati Yılmaz ise, sistemle ilgili değerlendirmelerde hasta kuyruklarının son bulduğunu söyledi. 

            Günde ortalama dörtyüz kadar hastanın telefonla randevu aldığını belirten Yılmaz, sistemin oturması ve hastaların sisteme alışması ile bu sayının her geçen gün arttığını söyledi. Yılmaz kayıt altında Yetmiş bine yakın hasta bulunduğunu sistem sayesinde bu hastaların dokümanını tutabildiklerini ifade ederek, hastalara Telefonla Randevu Sistemi'ni hayata geçirdikten sonra Hasta Tanıtım Kartı verdiklerini belirtti. Yılmaz bu kart ile birlikte hasta işlerinin daha sistemli yürüdüğünü ve hastane çalışanlarının daha verimli hizmet verdiğini söyledi. Yılmaz, sistemin en büyük yararının, hastanede sıra karmaşasını ortadan kaldırması olduğunu vurguladı.

 

(09.12.2003)