1 Eylül 2005 SSK Muayene Provizyon İşlemleri (Güncellendi)
Sosyal Sigortalar Kurumu, 1 Eylül 2005 tarihinden itibaren, hastanelerde Muayene Provizyon işlemlerini başlatacaktır. Bu kapsamda, hastanelerde kullanılan otomasyon yazılımlarının Muayene Provizyon yapısına uygun olarak güncellenmesi gerekmektedir. Çözüm Bilgisayar Hastane Otomasyonu (Çözüm HBYS), SSK'ya ilk başvurumuzda hem Müstehaklık Provizyonu hem de Muayene provizyonu için SSK tarafından onaylanmıştı (Akredite edilmişti).
Müstehaklık provizyon sisteminde, başvuran SSK lı hak sahipliği için SSK web sitesi üzerinden müstehaklık sorgulaması yapılmakta ve geriye dönen Provizyon Numarası faturada kullanılmakta idi. Müstehaklık işlemlerinde Kurumların sadece provizyon sorgulaması yapması yeterli iken Muayene provizyon işlemleri biraz daha karmaşıktır.
Muayene provizyon işlemlerinin ilk bölümü 3 (üç) aşamadan oluşmaktadır.
1 - Başvuran SSK lı hak sahibi için Muayenenin Başlatılması
(Muayene Başlat işlemi). Şu an uygulama da olan Müstehaklık Provizyon
sorgusuna karşılık gelmektedir. SSK, provizyon numarasına ek olarak Muayene
Numarası döndürmektedir. Muayene işlem ve Muayene Bitir işlemlerinde bu
muayene numarası kullanılmaktadır. Faturalarda hem provizyon numarası hem de
muayene numarası bulunacaktır. (Her iki dizayn için de : Faturada muayene
numarası için #MUAYENENO# kullanılmalıdır).
2 – Hak sahibinin kurumdan hizmet aldığı sürece, yapılan
işlemlerin SSK ya bildirilmesi (Muayene İşlem
İşlemi) 3 – Hak sahibinin kurumdan ayrılması ile birlikte Muayene İşleminin Tamamlanması (Muayene Bitir İşlemi)
Hak sahibi bir önceki hastanede aynı servis için muayene olmuş ise ve
Muayene Bitir işlemi yapılmamış ise, yeni başvurduğu hastanede, SSK web
servisleri izin vermeyeceği için muayene işlemi başlatılamayacaktır. Dolayısıyla
işlemi biten hastaların Muayene Bitir işlemleri mutlaka yapılmalıdır, diğer
türlü hastanın aynı poliklinik için hastaneye yeni başvurusu kabul edilmeyecek
ve mağdur olacaktır.
Muayene işlemini yapan doktorun uzmanlığı ile işlemin yapıldığı servisin
uzmanlığının uyuşması gerekmektedir. Diğer türlü SSK web servisi muayene başlat
işlemini kabul etmeyecektir.
1 Eylül 2005 tarihinden önce, muayene servisini kullanacak hastanelerin,
provizyon işlemi yapacak kullanıcıları ve hastanede çalışan doktorları SSK web
sitesi üzerinden tanıtmaları gerekmektedir.
Uygulama ile ilgili Çözüm Hasta Takip programında yapılması gereken
işlemler ve detayları aşağıda açıklanmıştır. 1 – Muayene Başlat, Muayene
İşlem veya Muayene Bitir işlemlerini yapacak kullanıcılar için, SSK
web sitesinde kullanıcı bilgileri tanımlanmalıdır. (Bu işlem Hastane ile SSK
arasındaki bir işlem olması nedeni ile, bu işlemler yazılım üreticilerinin
–dolayısı ile firmamızın- bilgisi dışındadır. SSK Yönetici modülüne girmek için
http://www.ssk.gov.tr adresinden, e-saglik giriş tuşuna
basılmalı, ekrana gelecek web uygulama listesinden, yönetici satırının sağındaki
linke tıklanmalıdır. SSK Tarafından verilen yönetici kullanıcı adı ve şifresi
girilerek ilgili tanımlamalar yapılmalıdır). SSK tarafından verilen kullanıcı
kodları otomasyon içinde uygun yere kayıt edilmelidir. Bunun için
Destek\Sistem Kontrol\Kullanıcılar\Eski Kullanıcı menüsünden girilerek
doğru kullanıcı kartı bulunmalıdır. Kullanıcı parametreleri tuşuna tıklanır.
Cihaz sayfasına geçilir. SSK Provizyon Kullanıcı Kodu alanına ilgili kod
yazılır. Provizyon sistemini kullanacak tüm kullanıcılar, SSK web sitesinde tanımlanmalı ve alınan kodlar otomasyon programına girilmelidir. Aksi taktirde ilgili kullanıcı provizyon işlemlerini yapamayacaktır. 2 – Kurumda görevli tüm doktorların
SSK internet sitesinden kayıtları yapılmalıdır. (SSK Yönetici modülüne girmek
için http://www.ssk.gov.tr adresinden, e-saglik giriş tuşuna
basılmalı, ekrana gelecek web uygulama listesinden, yönetici satırının sağındaki
linke tıklanmalıdır. SSK Tarafından verilen yönetici kullanıcı adı ve şifresi
girilerek ilgili tanımlamalar yapılmalıdır). Bu sayede doktorlar SSK web
servisine tanıtılmış olacaktır. Ayrıca, Destek\Kart Tanımları\Personel
Tanımları\Personel Tanımları\Eski Personel menüsünden her bir doktorun kartı
açılır ve Kimlik No alanı doldurulur. 3 – Halihazırda Müstahaklık provizyon
işlemleri devam etmektedir. Muayene provizyonuna geçilmesi için
Destek\Program Tanımları\Provizyon sayfasında “Muayene Provizyon
Sistemi Kullanılsın” parametresi işaretlenmelidir. Sisteme yeni bağlanan
terminallerde Provizyon sorgulamasında Muayene Provizyon ara yüzü
görüntülenecektir. (Ancak, mevcut sistem 30.08.2005 tarihine kadar geçerli
olacağı için, bu işlemin 01.09.2005 tarihinden itibaren yapılması gerekmektedir.
Bu nedenle, Muayene Provizyon Sistemi Kullanılsın parametresi 01.09.2005
(1 Eylül 2005) tarihi itibarı ile işaretlenmelidir.) 4 – SSK’nın provizyon işlemlerinde
kullandığı tanımların Hasta Takip içerisine alınması için Destek\Kart
Tanımları\Provizyon Tanımları\SSK Provizyon Parametreleri menüsüne girilir.
Tür alanında SSK Servislerinin kullandığı parametre türleri listelenmektedir.
Her bir tür içeriği SSK dan ayrı alınabileceği gibi, tüm tür içeriği F5 –
Tümünü Sorgula tuşu ile topluca sırası ile alınabilir. SSK’dan içerik alma
işleminde, önce SSK ile web servisleri üzerinden bağlantı kurulur. Tür içeriği
alınır ve hastanedeki Oracle veritabanına kayıt edilir.
Tür içeriklerini sırası ile almak için, Tür alanından uygun olanı seçilir
ve F2 - Sorgula tuşuna basılır. Örneğin “İl” ele alındığı
varsayılsın. Bu aşamada SSK Sitesinden İl içeriği sorgulanır, alınan bilgiler
ekranda görüntülenir. Sırası ile diğer türler için de aynı işlem
uygulanır.
Sözleşme alanı, Tür alanında Sözleşme İşlemleri seçili olduğunda
aktif olmaktadır. Default (varsayılan) Tüm seçilidir. Bu durumda F2
tuşuna basıldığında, tüm sözleşme maddeleri için sorgulama yapılır. Eğer
sözleşme maddeleri için ayrı sorgulama yapılacak ise, ilgili sözleşme kalemi
seçilir ve F2 tuşuna basılır.
Sözleşme işlemleri ve tanı listesi, kayıt sayısının fazla olmasından
dolayı zaman almaktadır. 5 – Destek\Kart Tanımları\Servis
Tanımları\Servisler\Eski Servis menüsünden, muayene işlemi yapılan tüm
servis kartlarına sırası ile girilir. Takipli İşlemler sayfasındaki
Uzmanlık Kodu alanı, SSK parametreleri ara yüzünde bulunan Uzmanlık
Kodlarından uygun olanları ile doldurulur. Muayene Provizyon
Ara Yüzü 1 – Bilgi [239] : provizyon.dll bulunamadı hatası görüntüleniyor ise, çalışan terminalde system32 dizini içerisine bu dosyanın kopyalanması gerekmektedir. (Normal güncellemede program bu dosyayı otomatik olarak ilgili dizine kendisi kopyalamaktadır). 2 – Ara yüz açıldığında, Muayene başlatılmamış ise, işlemin başlatılması için otomatik sorgulama yapılır. Muayene başlatma işlemi, SSK hak sahiplerinin her başvurusu için yalnız bir kez yapılır. İşlem başarısız ise ve tekrar sorgulama yapılmak istenirse F2 – Muayene Başlat tuşu kullanılır. İşlem başarılı ise, SSK tarafından verilen Provizyon Numarası ve Muayene Numarası sol üst köşede görüntülenir. 3 – Muayene İşlem: Hastalara verilen
hizmetler ve yapılan tetkiklerin SSK ya gönderilmesi işlemidir. Muayene Bitir
işleminden önce yapılmalıdır. Bu işlem günlük yapılabileceği gibi, Muayene Bitir
işleminden önceki herhangi bir zamanda da yapılabilir. Hastaya verilen hizmetler
ve tetkikler ekranın orta bölümünde listelenmektedir. F5 – Muayene İşlem
tuşuna tıklandığında, sırası ile tüm hizmetler SSK ya gönderilecektir. Başarılı
gönderilen satırların sonuç sütununda “0” yazacaktır. Başarısız olanlar için bu
değer sıfırdan farklı olacaktır. Açıklama sütununda gönderilememe nedeni
yazılacaktır (Resmi hizmet kodu farklı girilmiş, SSK tarafından kabul edilmemiş
–bir tahlil ancak bir günde bir kez yapılmaya uygun ve kurum aynı tahlili aynı
günde 2 kez yapmış- olabilir). Gerekli düzenlemeler yapılarak tekrar gönder
yapılmalıdır (İkinci kez gönder işleminde, önceki defa gönderilmiş olanlar
dışındakiler (henüz SSK’ya gönderilmemiş olanlar)
gönderilecektir.
İşlemlerin Resmi hizmet kodları ile birlikte SSK sözleşme kodları da
gönderilmektedir. Dolayısıyla SSK Provizyon parametrelerinin, bu işlemden önce
mutlaka hastane veritabanına yüklenmesi gerekmektedir.
İşlemler topluca gönderilebileceği gibi, işlem üzerinde sağ tuşa
basılarak açılan menüden SSK’ya gönder seçilerek tek gönderilebilir. Yine
buradan, gönderilen bir işlem İptal Et menüsü ile iptal
edilebilir. Bir işlem için doktor tarafından rapor düzenlenmiş ise, Muayene işlemlerinin Rapor sütununda Yazıldı ifadesi ile diğerlerinden ayrılmaktadır. İşlemler için yazılan raporlar da SSK ya gönderilmektedir. 4 – Muayene Bitir: Muayene İşlem aşamasından sonra
uygulanır. Hastaya en az bir adet ICD 10 teşhisi girilmiş olmalıdır.
Hekim veya heyet raporu düzenlenmiş ise, bu bilgiler de SSK’ ya gönderileceği
için sisteme kayıtlı edilmesi gerekir.
Tek hekim raporu doktor tarafından doktor işlemleri menüsünden girilerek
düzenlenebilir. İstirahat gün sayısı 1-10 arasında olmalıdır. Daha
fazlası için heyet raporu gerekmektedir.
Heyet raporu için Sağlık Kurulu raporu kullanılabilir. Sağlık Kurulu
rapor tanımında Rapor Tipi alanında “İzin İstirahat” seçilmiş
olmalıdır. İşlem F8 – Muayene Bitir tuşu ile yapılır. Sonuç başarılı ise, sağ üst bölümde bilgiler görüntülenir. SSK tanıları 2 düzeyli olup, hastane doktoru 3 düzeyli teşhis belirlediğinde, SSK’nın kabul etmesi için bu teşhis 2 düzeyli hale getirilerek gönderilmektedir. Başarılı Muayene bitirme işlemi sonucunda, SSK sonuç raporu göndermektedir. F6 – Sonuç Rapor tuşu ile SSK’nın gönderdiği rapor görüntülenip, yazdırılabilir. Provizyon
Sorguları
Günlük Muayenesi yapılan hastalar, yapılan/yapılmayan provizyon
sorguları, başarılı/başarısız sonuçlar vb. bilgilerin alındığı rapor
ekranıdır. Raporlar\Faaliyet Raporları\Provizyon sorguları menüsünden
girilir.
Önceki kriter parametrelerine ek olarak, SSK Muayene kriteri
eklenmiştir. Tümü, Bitti,
Bitmedi seçenekleri mevcuttur. Bitti seçildiğinde, Muayene Bitir yapılanlar,
Bitmedi seçildiğinde Muayene Bitir yapılmayanlar
listelenir.
Sağ üst bölümdeki grid üzerinde sağ tuşla açılan menüde Provizyon Sorgula
seçildiğinde, SSK hastaları için Muayene Provizyon ekranı görüntülenir.
Sıkça Sorulan
Sorular 1 – 1 Eylül 2005 tarihi olmasına
rağmen SSK için halen eski provizyon ekranı gelmektedir. Yeni provizyon ekranı
nasıl görüntülenecek? Cevap: Muayene provizyonuna geçilmesi
için Destek\Program Tanımları\Provizyon sayfasında “Muayene Provizyon
Sistemi Kullanılsın” parametresi işaretlenmelidir. Sisteme yeni bağlanan
terminallerde Provizyon sorgulamasında Muayene Provizyon ara yüzü
görüntülenecektir. 2 – Yeni provizyon ekranı açılırken
“Bilgi [239] : provizyon.dll bulunamadı” hatası görüntülenmektedir. Ne
yapmalıyım? Cevap: provizyon.dll dosyası sisteminizde
yüklü değildir veya yüklenirken hata oluşmuştur. Hasta Takip programının yeni
sürümünün ilk yüklendiği terminalde Windows\system32 dizini içerisinde
çalışan sürümü bulunmaktadır. İlgili dosya, çalışmayan terminalde
Windows\sytem32 dizinine kopyalandığında sorun giderilmiş
olur. 3 – 1 Eylül 2005 ten itibaren yeni
sisteme geçmek zorunda mıyız? Cevap: Sağlık Bakanlığınca belirlenerek
SSK’ya bildirilen hastaneler bulunmaktadır. Hem Sağlık Bakanlığı Bilgi İşlem
Dairesi Başkanlığı hem de SSK’dan alınan bilgiler eşliğinde 11 ayrı hastane,
pilot uygulama olarak seçilmiştir. Ayrıca, HBYS üzerine çalışan ve içinde
firmamızın da bulunduğu 6 firma, bu hastanelerde pilot çalışma yapacaktır.
Firmamız, Çözüm HBYS’yi kullanan Adana Çukurova Devlet Hastanesinde bu çalışmayı
yapacaktır. Ayrıca, Firmamız SSK ve Sağlık Bakanlığı ile sürekli iletişim
halindedir. Gelişme oldukça www.cozumbil.com.tr internet sayfamızda
gelişmeler yayınlanacaktır.
4 – Yeni sistemin diğer sigorta
kuruluşları (Bağ-Kur, Emekli Sandığı ve Yeşilkart) ile
ilgisi var mıdır? Cevap: Hayır. Diğer kuruluşların
provizyon işlemleri aynı şekilde devam edecektir. 5 – SSK’nın şu anki provizyon
sisteminde terminallere Kök Sertifika yüklenmesi gerekiyordu. Yeni sistemde buna
gerek var mıdır? Cevap: Evet. Güvenlik uygulaması aynı
şekildedir. Yeni terminaller için kök sertifikanın yüklenmesi
gerekmektedir. 6 – Muayene İşlem aşaması yapılmasa
sorun olur mu? Cevap: SSK’nın bu işlemle amacı, hastaya
verilen hizmetlerin, yapılan tetkiklerin SSK Ankara merkezinde toplanmasıdır. Şu
an için herhangi bir yaptırımı SSK tarafından açıklanmamıştır. İleriki
zamanlarda Fatura kontrol aşamasında kullanılacağı, SSK’nın firmalarla yaptığı
ilk toplantıda dile getirilmiştir. 7 – Muayene Bitir aşaması zorunlu
mudur? Cevap: Hastanın çıkışı yapıldıktan sonra,
muayene bitir aşaması uygulanmaz ise, hasta aynı servis için başka bir
hastaneye gittiğinde, SSK tarafından provizyon verilmeyecektir. Hastanın
diğer hastanelerde mağdur olmaması için bu aşama mutlaka uygulanmalıdır. Aynı
şekilde hastanın başvurduğu önceki hastanede muayene bitir aşaması uygulanmamış
ise, hastaneye aynı servis için başvurduğunda SSK tarafından provizyon
verilmeyecektir. Bu durumda önceki hastanenin öncelikle muayene bitir
işlemini uygulaması gerekmektedir. 8 – Doktorlar, uzmanlıkları
haricindeki konularda muayene işlemi yapabilecek midir? Cevap: Hayır. Hastanın başvurusu
aşamasında, Muayene Başlat işlemi ile başvuru servisi ve doktor bilgisi SSK
merkezine gönderilmektedir. Merkezde bu bilgiler kontrol edilmekte ve
uzmanlık dışı muayene istekleri geri çevrilmektedir. Bu yüzden servislerin
uzmanlık kodlarının ve doktor tanımlarının hatasız yapılması
gerekir. 9 – Hatalı muayene işlemleri için
alınan provizyonlar nasıl düzeltilebilir? Cevap: Muayene işlemi iptal edilebilir.
Bu işlem için Provizyon ara yüzünde F3 tuşu kullanılır.
|