Hastaların sağlık kurum ve kuruluşlarında bekleme sürelerini azaltmak için hayatımızı kolaylaştıran bilgi teknolojilerinden en yüksek oranda yararlanmak gerektiği artık günümüzde tartışılmıyor bile. Hasta bekleme sürelerinin azaltılması için hastanın randevu alarak hastaneye gelmesi, hastanesini ve hekimini seçebilmesi, işlemlerini uzaktan yapabilmesi, sonuçlarını uzaktan izleyebilmesi büyük önem taşıyor.
Artık, sağlık yöneticilerinin yüzde 80'inin mobil iletişime daha fazla ihtiyaç duyuyor. Mobil uygulamaların kullanılması, manuel yöntemle yapılan işlemlere oranla yüzde 30 oranında medikal hatayı azaltıyor. Mobilite ile hareket halinde çalışmalarını sürdüren sağlık çalışanları yaklaşık olarak günde 40 dakika kazanıyor.
Devamı
2005 yılında Düzce’de pilot uygulama olarak başlayan Aile Hekimliği Uygulaması 1 Kasım 2010 tarihinde İstanbul’un da dahil olmasıyla 63 ile yükseldi. Halihazırda İstanbul’un dışındaki diğer illerde yaklaşık 12 bine yakın aile hekimi, 4 bine yakın Aile Sağlığı Merkezi’nde, 41 milyonun üzerinde vatandaşa hizmet veriyor.
Uygulamaya göre; Sağlık Bakanlığı ile sözleşme imzalayan aile hekimi ilk kayıtta ev ziyareti ile kişilerin sağlık durumlarını tespit ediyor. Ev ziyaretlerini belirli aralıklarla tekrarlayarak Aile Sağlığı Uygulamalarıyla ilgili kayıt tutarak gerekli bildirimleri yapıyor.
Devamı
Birikimli ve konusunda uzman personeli ile nitelikli güvenlik testleri gerçekleştiren SİSOFT, güvenliği bir bütün olarak ele alarak sistemlerdeki tüm açık noktaları tespit ediyor. PCI, HIPAA, ISO27001 gibi standartlar Penetrasyon testi yaptırmayı zorunlu tutuyor. Sisoft, hizmet sunduğu kurum ve kuruluşlara danışmanlık hizmeti vererek, sistemdeki tüm açıkları ve çözüm yöntemlerini raporluyor.
Devamı